Професійна підготовка перекладачів в системі вищої освіти США

Катерина Скиба

Анотація


З’ясовано, що в умовах сучасного інтенсивного розвитку міжнародних відносин збільшується міжмовна комунікація, а тому помітно зростає роль фахових перекладачів. Встановлено, що у США, які належать до лідерів надання освітніх послуг у світі, існує диференційована мережа вищих навчальних закладів (ВНЗ), котрі пропонують багаторівневі навчальні програми підготовки перекладачів, зокрема за такими освітньо-кваліфікаційними рівнями: асоціат, бакалавр, магістр, доктор наук. Показано, що, крім академічного навчання, в цій країні діють курси і програми для отримання сертифіката перекладача. Відзначено, що професійна підготовка перекладачів у системі вищої освіти США є багаторівневою, передбачає спеціалізацію, враховує тенденції ринку праці і надає широкі можливості вибору власної траєкторії навчання як студентам, так і практикуючим перекладачам. Обґрунтовано положення, що досвід організації і діяльності результативної системи підготовки перекладачів в американських ВНЗ може стати перспективним для української вищої школи.


Ключові слова


перекладач; система вищої освіти США; освітньо-кваліфікаційний рівень; програма підготовки перекладачів; спеціалізація перекладацької освіти

Повний текст:

PDF

Посилання


Holovins’kyj I. Pedahohichna psykholohija: navch. posibnyk dla vyschoji shkoly / I. Holovins’kyj. – K.: Akonit, 2003. – 287 s.

Knodel L. V. Suchasna vyshcha osvita v SShA / L. V. Knodel // Visnyk Dnipropetrovskoho universytetu im. A. Nobelya. Serija: Pedahohika i psykholohiya. – 2012. – N 2. – S. 18–23.

Kovalenko O. Yu. Struktura systemy osvity SshA / O. Yu. Kovalenko // Pedahohika i psykholohiya formuvannya tvorchoyi osobystosti: problemy i poshuky: zb. nauk. prats’. – Zaporizhzhya, 2009. – Vyp. 54. – S. 177–181.

Malyarchuk O. Vyshcha humanitarna osvita spoluchenykh shtativ Ameryky v epokhu informatsiynoho suspil’stva. [Elektronnyj resurs]. – Rezhym dostupu: http://eprints.zu.edu.ua/6423/1/11movvgo.pdf

Martynyuk O. V. Porivnyal’na kharakterystyka prohram pidhotovky mahistriv perekladu zahal’noho ta profil’noho spryamuvannya: dosvid SShA / O. V. Martynyuk // Zbirnyk naukovykh prats’ Kremenets’koho oblasnoho humanitarno-pedahohichnoho instytutu im. Tarasa Shevchenka. Serija: Pedahohichni nauky. – 2010. – Vyp. 1 (3). – S. 63–69.

Martynyuk O. V. Profesiyna pidhotovka mahistriv tekhnichnoho perekladu v universytetakh SShA: dys. ... kand. ped. nauk: 13.00.04 / O. V. Martynyuk. – Khmel’nyts’kyj, 2012. – 200 s.

Romanovs’ka O. O. Dosvid vyshchoyi osvity Spoluchenykh Shtativ Ameryky XX–XXI stolittya. Kn. 2: Osoblyvosti vyshchoyi osvity SShA kintsya XX – pochatku XXI stolittia: navch. posibnyk / O. O. Romanovs’ka, Yu. Yu. Romanovs’ka, O. O. Romanovs’kyj. – Vinnytsya: Nova Knyha, 2010. – 266 s.

Systema osvity Spoluchenych Shtativ Ameryky. [Elektronnyj resurs] – Rezhym dostupu: http://izn.nau.edu.ua/obuchenie/obrazovanie-v-mire/sistema-osviti-s-sh-a/.

Classification of Instructional Programs – 2010: U.S. Department of Education’s National Center for Education Statistics. [Electronic resource] – Access: https://nces.ed.gov/ipeds/cipcode/cipdetail.aspx?y=55&cipid=88295.

Translation Degree Program Information. [Electronic resource]. – Access: http://study.com/translation_degree.html.

United Sates Department of Labor. Bureau of Labor Statistics. [Electronic resource] – Access: http://www.bls.gov/ooh/media-and-communication/interpreters-and-translators.htm.


Пристатейна бібліографія ГОСТ


Головінський І. Педагогічна психологія: навч. посібник для вищої школи / І. Головінський. – К.: Аконіт, 2003. – 288 с.

Кнодель Л. В. Сучасна вища освіта в США / Л. В. Кнодель // Вісник Дніпропетровського університету ім. А. Нобеля. Серія: Педагогіка і психологія. – 2012. – № 2. – С. 18–23.

Коваленко О. Ю. Структура системи освіти США / О. Ю. Коваленко // Педагогіка і психологія формування творчої особистості: проблеми і пошуки: зб. наук. праць. – Запоріжжя, 2009. – Вип. 54. – С. 177–181.

Малярчук О. Вища гуманітарна освіта Сполучених Штатів Америки в епоху інформаційного суспільства /О. Малярчук. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://eprints.zu.edu.ua/6423/1/11movvgo.pdf

Мартинюк О. В. Порівняльна характеристика програм підготовки магістрів перекладу загального та профільного спрямування: досвід США / О. В. Мартинюк // Збірник наукових праць Кременецького обласного гуманітарно-педагогічного інституту ім. Тараса Шевченка. Серія: Педагогічні науки. – 2010. – Вип. 1 (3). – С. 63–69.

Мартинюк О. В. Професійна підготовка магістрів технічного перекладу в університетах США: дис. … канд. пед. наук: 13.00.04 / О. В. Мартинюк. – Хмельницький, 2012. – 200 с.

Романовська О. О. Досвід вищої освіти Сполучених Штатів Америки XX–XXI століття. Кн. 2: Особливості вищої освіти США кінця XX – початку XXI століття: навч. посібник / О. О. Романовська, Ю. Ю. Романовська, О. О. Романовський. – Вінниця: Нова Книга, 2010. – 266 с.

Система освіти Сполучених Штатів Америки. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://izn.nau.edu.ua/obuchenie/obrazovanie-v-mire/sistema-osviti-s-sh-a/.

Classification of Instructional Programs – 2010: U.S. Department of Education’s National Center for Education Statistics. [Electronic resource]. – Access: https://nces.ed.gov/ipeds/cipcode/cipdetail.aspx?y=55&cipid=88295.

Translation Degree Program Information. [Electronic resource]. – Access: http://study.com/translation_degree.html. United Sates

Department of Labor. Bureau of Labor Statistics. [Electronic resource]. – Access: http://www.bls.gov/ooh/media-and-communication/interpreters-and-translators.htm.



Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.


Copyright (c) 2015 Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Серія: педагогіка

Creative Commons License
Ця робота ліцензована Creative Commons Attribution 4.0 International License.

Ліцензія Creative Commons

Твір "Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Серія: педагогіка", створений Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка ліцензовано за ліцензією Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна.