Формування англомовної аудитивної компетентності першокурсників – майбутніх учителів англійської мови
Ключові слова:
Англомовна аудитивна компетентність, вміння, студенти першого курсу, стратегії, психологічні механізми, аудіотексти, відеофонограми.Анотація
На основі аналізу психологічних особливостей першокурсників (домінування навчально-професійної діяльності, переорієнтація на внутрішній самоконтроль, зростання потреби в досягненні життєвих цілей, високий рівень пізнавальної мотивації, удосконалення теоретичного мислення, схильність до самостійної діяльності і рефлексії, свідомий підхід до навчання) визначено особливості формування англомовної аудитивної компетентності першокурсників. Такими особливостями є: уведення пропедевтичного етапу з метою формування в студентів механізмів аудіювання та подолання прогалин у вміннях; орієнтація на специфіку майбутньої професійної діяльності, що відображається у тематиці навчальних матеріалів і завданнях до них; розвиток автономії студентів шляхом активізації їх самостійної діяльності; формування стратегій аудіювання (навчальних і комунікативних) впродовж двох етапів – ознайомлення із стратегіями і тренування в їх використанні. Вказано критерії відбору аудіотекстів та відеофонограм, які доцільно використовувати для навчання аудіювання першокурсників.
Посилання
Bochkarova O. Yu. Metodyka navchannia maibutnikh uchyteliv anhliiskoi movy profesiino spriamovanoho audiiuvannia: dis. ... candidata ped. nauk : 13.00.02 / Bochkarova Olena Yuriiivna. – К., 2007. – 281 с.
Bykov A. K. Psihologiya razvitiya i vozrastnaya psihologiya (strukturno-logicheskie skhemy) / A.K.Bykov. – М.: АPКiPPRО, 2006. – 260 s.
Vasil'eva M. M. Vozrastnye osobennosti lichnosti studenta i ih uchet v obuchenii inostrannomu yazyku / M. M. Vasil'eva // Psihologicheskie osnovy obucheniya nerodnomu yazyku. Hrestomatiya. – M.: Iz-vo Moskovskogo psihologo-social'nogo instituta, 2004. – S. 387-395.
Zahalnoievropeiski Rekomendatsii z movnoi osvity: vyvchennia, vykladannia, otsiniuvannia / [per.z anhl. O. M. Sherstiuk]; nauk.red.ukr. vyd-nia S.Yu. Nikolaiva. – К.: Lenvit, 2003. – 273 s.
Zadorozhna I. P. Teoretyko-metodychni zasady orhanizatsii samostiinoi roboty maibutnikh uchyteliv z ovolodinnia anhlomovnoiu komunikatyvnoiu kompetentsiieiu: dis. ... doktora ped. nauk: 13.00.02 / Zadorozhna Iryna Pavlivna. – К., 2012. – 770 s.
Kolesnikova E. A. Obuchenie audirovaniyu s pis'mennoj fiksaciej sushchestvennoj informacii studentov pervogo kursa yazykovogo pedagogicheskogo vuza (anglijskij yazyk): dis. ... candidata ped. nauk: 13.00.02 «Teoriya i metodyka obuchenia i vospitaniya (inostrannye yazyki)» / Kolesnikova Ekaterina Alekseevna. – М., 2008.– 240 s.
Krylova N. YU. Formirovanie kommunikativnoj kompetencii v chtenii i audirovanii na materiale novostnyh tekstov (1 sertifikacionnyj uroven'): dis. ... candidata ped. nauk : 13.00.02 / Krylova Nina YUr'evna. – М., 2004. – 188 s.
Metodyka navchannia inozemnykh mov i kultur: teoriia i praktyka: pidruchnyk dlia stud. klasychnykh, pedahohichnykh i linhvistychnykh universytetiv / [O.B. Bigych, N.F. Borysko, H. E. Borecka ta in.]; za zahaln.red. S.U. Nikolaievoi. – К.: Ленвіт, 2013. – 590 s.
Mihina A. E. Metodika formirovaniya strategij audirovaniya u studentov neyazykovogo vuza (anglijskij yazyk) dis. ... candidata ped. nauk: 13.00.02 / Mihina Alla Eduardovna. – Ulan-Ude, 2009. – 363 s.
Nikolaieva S. Yu. Tsili navchannia inozemnykh mov v aspekti kompetentnisnoho pidkhodu / Sophiia Yuriivna Nikolaieva // Inozemni movy. – 2010. – № 2. – S. 11-17.
Soboleva N. I. Obuchenie audirovaniyu russkoj rechi (1 sertifikacionnyj uroven') / Natal'ya Il'inichna Soboleva // Tradicii i novacii v professional'noj deyatel'nosti prepodavatelya russkogo yazyka kak inostrannogo. – М.: RUDN, 2002. – S. 184-193.
Turkina L. V. Testirovanie kak odin iz priemov kontrolya navykov audirovaniya francuzskoj rechi na nachal'nom ehtape obucheniya v vuze: dis. ... candidata ped. nauk: 13.00.02 / Turkina Lyudmila Vyacheslavovna. – М., 1996. – 249 s.
Shchukin A. N. Lingvodidakticheskii entsyclopedicheskii slovar: boleie 2000 slov / A. N. Shchukin. – M.: Astrel : AST : Hranitel, 2007. – 746 s.
Cohen A. D. Studying strategies: how we get the information / Cohen A. D. // Learner strategies in language learning. – New York, etc.: Prentice Hall, 1987. – P.31-40.
Davies P. A. Solutions Upper Intermediate. Student’s book / P. A. Davies, T. Falla. – Oxford University Press, 2013. – 136 p.
Dudley-Evans T. Developments in English for Specific Purposes. A Multi-disciplinary Approach / T. Dudley-Evans, M. Jo St John. – Cambridge : Cambridge University Press, 1998. – 301 p.
Ellis R. Understanding Second Language Acquisition / R. Ellis. – Oxford: Oxford University Press, 1986. – 327 p.
Evans V. Upstream Intermediate. Student’s book / Virginia Evans, Jenny Dooley. – Express Publishing, 2007. – 222 p.
Evans V. Upstream Upper-intermediate. Workbook / Virginia Evans, Bob Obee. – Express Publishing, 2009. – 138 p.
Eales F. Speak Out Upper-Intermediate. Student’s book / Eales F., Jakes S. – Pearson Longman, 2011. – 173 p.
Oxford R. L. Language Learning Strategies / Rebecca. L. Oxford. – Boston : Heinle and Heinle Publishers, 1990. – 343 p.
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2015 Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Серія: педагогіка
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).