Формування крос-культурної компетентності студентів-іноземців у процесі вивчення української мови

Автор(и)

  • Галина Дідук-Ступ'як Доцент кафедри української мови та методики її навчання ТНПУ імені Володимира Гнатюка, Україна

Ключові слова:

Крос-культурна компетентність, українська мова як іноземна, іншомовна аудиторія, авторська технологія інтеракції різнотипових підходів, інноваційні та традиційні форми, методи й прийоми, теоретичні та прагматичні засади методики міжкультурної комунікації,

Анотація

Висвітлено проблему формування крос-культурної компетентності студентів-іноземців у процесі вивчення української як іномови. Обґрунтовано теоретичні та прагматичні засади методики міжкультурної комунікації для носіїв чужої мови у чотирьох видах мовленнєвої діяльності. Визначено лінгводидактичні положення вивчення української мови як іноземної із використанням авторської технології інтеракції різнотипових підходів, що сприяє ефективному розвиткові крос-культурної компетентності студентів-іноземців. Охарактеризовано головні складові інноваційної технології роботи з іншомовною аудиторією. Вказано систему завдань і вправ, спрямованих на оволодіння лінгвістичної, соціокультурної та прагматичної компетентностей. Виокремлено лінгвометодичні проблеми компаративної методики, на якій базується авторська технологія ЛТІРП із використанням автентичних текстів. Розглянуто традиційні та новітні форми, методи й прийоми навчання студентів-іноземців у процесі формування крос-культурної компетентності.

Посилання

Gorchakova O. A. Kross-kulturnyiy menedzhment v obrazovanii: Teksty lektsiy. – Odessa: Favorit, 2013. – 114 s.

Grushevitskaya T. G. Osnovy mezhkulturnoy kommunikatsii: uchebnik dlia vuzov / T. G. Grushevitskaya, V. D. Popkov, A. P. Sadohin. – M.: YUNITI-DANA, 2003. – 234 s.

Doroz V. Kros-kulturne navchannia ukrainskoi movy yak dydaktychna systema / Viktoriia Doroz // Ukrainska mova i literatura v shkoli. – 2009. – № 1. – S. 12 – 17.

Krylova N. B. Kulturologiya obrazovaniya / N. B. Kryilova. – M.: Narodnoe obrazovanie, 2000. – 272 s.

Ten Yu. P. Kulturnaya i mezhkulturnaya komunikatsiya: uchebnik / Yu. P. Ten. – Rostov-na-Donu: Feniks, 2007. – 328 s.

Yakovleva E. Y. K opisaniyu russkoy yazykovoy kartiny mira / E. Y. Yakovlev // Russkiy yazyk za rubezhom. – 1996. – № 1–2–3. – S. 47.

Coste D. Delaclassebilingue a I'educationplurilingue / D. Coste // Lefrancaisdanslemonde, mai-juin 2006, n.°345 [consultele 27 fevrier 2008]. – Disponiblesurlesite : http://www.fdlm.org/fle/article/345/bilingue.php.

Oberg K. Culture shock : adjustment do new cultural environments / K. Oberg // Practical Anthropology. – 1960. – № 7. – Р. 177–182.

##submission.downloads##

Як цитувати

Дідук-Ступ’як, Г. (2016). Формування крос-культурної компетентності студентів-іноземців у процесі вивчення української мови. Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Серія: педагогіка, (3), 87–92. вилучено із http://nzp.tnpu.edu.ua/article/view/61949