Формування крос-культурної компетентності студентів-іноземців у процесі вивчення української мови

Галина Дідук-Ступ'як

Анотація


Висвітлено проблему формування крос-культурної компетентності студентів-іноземців у процесі вивчення української як іномови. Обґрунтовано теоретичні та прагматичні засади методики міжкультурної комунікації для носіїв чужої мови у чотирьох видах мовленнєвої діяльності. Визначено лінгводидактичні положення вивчення української мови як іноземної із використанням авторської технології інтеракції різнотипових підходів, що сприяє ефективному розвиткові крос-культурної компетентності студентів-іноземців. Охарактеризовано головні складові інноваційної технології роботи з іншомовною аудиторією. Вказано систему завдань і вправ, спрямованих на оволодіння лінгвістичної, соціокультурної та прагматичної компетентностей. Виокремлено лінгвометодичні проблеми компаративної методики, на якій базується авторська технологія ЛТІРП із використанням автентичних текстів. Розглянуто традиційні та новітні форми, методи й прийоми навчання студентів-іноземців у процесі формування крос-культурної компетентності.


Ключові слова


Крос-культурна компетентність, українська мова як іноземна; іншомовна аудиторія; авторська технологія інтеракції різнотипових підходів; інноваційні та традиційні форми; методи й прийоми; теоретичні та прагматичні засади методики міжкультурної комунікації,

Повний текст:

PDF

Посилання


Gorchakova O. A. Kross-kulturnyiy menedzhment v obrazovanii: Teksty lektsiy. – Odessa: Favorit, 2013. – 114 s.

Grushevitskaya T. G. Osnovy mezhkulturnoy kommunikatsii: uchebnik dlia vuzov / T. G. Grushevitskaya, V. D. Popkov, A. P. Sadohin. – M.: YUNITI-DANA, 2003. – 234 s.

Doroz V. Kros-kulturne navchannia ukrainskoi movy yak dydaktychna systema / Viktoriia Doroz // Ukrainska mova i literatura v shkoli. – 2009. – № 1. – S. 12 – 17.

Krylova N. B. Kulturologiya obrazovaniya / N. B. Kryilova. – M.: Narodnoe obrazovanie, 2000. – 272 s.

Ten Yu. P. Kulturnaya i mezhkulturnaya komunikatsiya: uchebnik / Yu. P. Ten. – Rostov-na-Donu: Feniks, 2007. – 328 s.

Yakovleva E. Y. K opisaniyu russkoy yazykovoy kartiny mira / E. Y. Yakovlev // Russkiy yazyk za rubezhom. – 1996. – № 1–2–3. – S. 47.

Coste D. Delaclassebilingue a I'educationplurilingue / D. Coste // Lefrancaisdanslemonde, mai-juin 2006, n.°345 [consultele 27 fevrier 2008]. – Disponiblesurlesite : http://www.fdlm.org/fle/article/345/bilingue.php.

Oberg K. Culture shock : adjustment do new cultural environments / K. Oberg // Practical Anthropology. – 1960. – № 7. – Р. 177–182.


Пристатейна бібліографія ГОСТ


Горчакова О. А. Кросс-культурный менеджмент в образовании: тексты лекцій / О. А. Горчакова. – Одесса: Фаворит, 2013. – 114 с.

Грушевицкая Т. Г. Основы межкультурной коммуникации: учебник для вузов / Т. Г. Грушевицкая, В. Д. Попков, А. П. Садохин. – М.: ЮНИТИ-ДАНА, 2003. – 352 с.

Дороз В. Крос-культурне навчання української мови як дидактична система / В. Дороз // Українська мова і література в школі. – 2009. – № 1. – С. 12 – 17.

Крылова Н. Б. Культурология образования / Н. Б. Крылова. – М.: Народное образование, 2000. – 272 с.

Тен Ю. П. Культурная и межкультурная коммуникация: учебник / Ю. П. Тен. – Ростов-на-Дону: Феникс, 2007. – 328 с.

Яковлева Е. С. К описанию русской языковой картины мира / Е. С. Яковлева // Русский язык за рубежом. – 1996. – № 1–2-3. – С. 47 – 56.

Coste D. Delaclassebilingue a I'educationplurilingue / D. Coste // Lefrancaisdanslemonde, mai-juin 2006, n.°345 [consultele 27 fevrier 2008]. – Disponiblesurle

Oberg K. Culture shock: adjustment do new cultural environments / K. Oberg // Practical Anthropology. – 1960. – № 7. – Р. 177–182.



Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.


Copyright (c) 2015 Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Серія: педагогіка

Creative Commons License
Ця робота ліцензована Creative Commons Attribution 4.0 International License.

Ліцензія Creative Commons

Твір "Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Серія: педагогіка", створений Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка ліцензовано за ліцензією Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна.