Середовище ресоціалізації наркозалежних в реабілітаційних центрах: соціально-педагогічний аспект
Ключові слова:
Середовище, ресоціалізація, соціалізація, наркозалежні.Анотація
Розглянуто середовище ресоціалізації наркозалежних осіб в реабілітаційних центрах. забезпечується відновлення соціальних зв’язків (соціальна реабілітація і соціальна адаптація), нагромадження нового соціального позитивного досвіду. Показано, що ресоціалізація можлива завдяки вивченню і засвоєнню культурних цінностей, норм, настанов, зразків поведінки, здійсненню соціальної активності наркозалежних в різних видах діяльності. Розкрито суть категорії «ресоціалізація» через категорії «соціальне середовище» і «соціальне виховання». Встановлено, що ресоціалізація наркозалежних здійснюється безпосередньо під впливом дії всієї сукупності суспільних умов (чинників середовища, що цей процес є продуктом безпосередніх відносин суб’єктів середовища (агентів), визначається впливом матеріальної культури (засобами), від яких залежить результат ресоціалізації.
Посилання
Vaisov S. B. Narkoticheskaya i alkogolnaya zavisimost: prakticheskoe rukovodstvo po reabilitatsii detey i podrostkov / S. B. Vaisov. – SPb: Nauka i tekhnika, 2008. – 272 s.
Entsyklopedіia dlia fahіvtsіv socіalnoi sfery / za zag. red. І. D. Zverevoi. – 2-ge vyd. – K.; Sіmferopol: Unіversum, 2013. – 536 s.
Lavrichenko N. M. Pedahohіka sotsіalіzatsii: yevropeiskі abrysy. – K.: VіRA ІNSAJT, 2000. – 444 s.
Mardahaev L. V. Sotsialnaya pedagogika: uchebnik / L. V. Mardahayev. – M.: Gardariki, 2005. – 269 s.
Metodychnі rekomendatsii z pytan orhanizatsii ta funktsіonuvannia tsentrіv resotsіalіzatsii narkozalezhnyh / Derzhavnyi іnstytut problem sіmyi ta molodі. – K., 2004. – 200 s.
Mudrik A. V. Sotsialnaya pedagogika: ucheb. dlya stud. ped. vuzov; pod red. V. A. Slastenina. – 3-e izd., ispr. i dop. / A. V. Mudrik. – M. : Izdatelskiy tsentr “Akademiya“, 2000. – 200 s.
Sotsіalna pedahohіka: pіdruchnyk / za red. A. Y. Kapskoii. – K.: Tsentr navchalnoi lіteratury, 2006. – 468 s.
Sotsіalnі sluzhby – rodynі: rozvytok novyh pіdhodіv v Ukrainі / za red. І. M. Hryhy, T. V. Semygіnoi. – K.: Data Bank Ukraina, 2008. – 128 s.
Sotsіalna robota: korotkyi entsyklopedychnyi slovnyk. – K.: DCSSM, 2002. – 536 s.
Sotsіalno-pedahohіchna robota z resotsіalіzatsii narkozalezhnyh v umovah reabіlіtatsiinyh tsentrіv: naukovo-metodychnyi posіbnyk dlia studentіv spetsіalnostі „Sotsіalna pedahohіka“ / uklad.: S. Ya. Harchenko, O. І. Rasskazova, Yu. І. Chernetska. – Kh.: HGPA, 2015. – 120 s.
Chernetska Yu. І. Profіlaktyka sotsіalnoi derivatsii narkozalezhnyh v protsesі ih resotsіalіzatsii v umovah reabіlіtatsiinyh tsentrіv / Yu. І. Chernetska // Materialy 18 Mezhdunarodnogo molodezhnogo foruma «Radioelektronika i molodezh v XX veke»; sb. materialov foruma. T. 8. – Kh.: HNURZ, 2014. – S. 156–158.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2015 Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Серія: педагогіка
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).