Розвиток творчих здібностей студентів медичного профілю в університетах Великої Британії та США
Ключові слова:
Творчість, творчі здібності, вищий медичний навчальний заклад, Велика Британія, США.Анотація
Розглянуто питання розвитку творчих здібностей студентів медичних вищих навчальних закладів (ВНЗ) Великої Британії та США. Проаналізовано вивчення понять «творчість» і «творчі здібності» вітчизняними та зарубіжними вченими. Досліджено стратегії, методи та прийоми, спрямовані на розвиток творчих здібностей студентів-медиків у вказаних країнах. Доведено, що основними здобутками британської та американської систем вищої медичної освіти в контексті розвитку творчих здібностей майбутніх лікарів є: надання студентам автономії у виборі навчальних предметів участі в програмах і конкурсах на отримання грантів, проведенні науково-дослідницької роботи; застосування методів навчання, що активізують розумові здібності студентів, мотивують до пізнання, творчої діяльності; широкий вибір темпів навчання, цілей, методів, навчального матеріалу, вимог до рівня успішності; застосування технології індивідуалізованого навчання з усіх предметів; використання передових досягнень науки і техніки, заохочення потужних інвестицій в освіту й науку.
Посилання
Gilford Dzh. P. Tri storony intellekta: psikhologiia myshleniia / Dzh. P. Gilford. – M.: Progress, 1965. – 525 s.
Hrebeniuk Yu. S. Suchasni tendentsiii formuvannia komunikatyvnoii kultury studentiv u medychnykh koledzhakh Velykoii Brytaniii ta SSHA / Yu. S. Hrebenyk // Porivnialno-pedahohichni studiii. – 2013. – № 2–3. – S. 180–185.
Hut R. O. tvorchestve v nauke i tekhnike / R. O. Hut // Voprosy psikhologii. – 2007. – № 4. – S. 130–139.
Isaieva O. S. Rozvytok tvorchykh umin studentiv vyshchykh medychnykh navchalnykh zakladiv / O. S. Isaieva // Pedahohika ta psykholohiia. – 2013. – Vyp. 44. – S. 57–65. [Elektoronnyi resurs] – Rezhym dostupu: http://irbis-nbuv.gov.ua/cgi-bin/irbis_nbuv/cgiirbis_64.exe?C21COM=2&I21DBN=UJRN&P21DBN=UJRN&IMAGE_FILE_DOWNLOAD=1&Image_file_name=PDF/znpkhnpu_ped_2013_44_8.pdf
Karpenko V. V. Tvorchestvo i kreatyvnost kak psikhologicheskie fenomeny / V. V. Karpenko // Teoretychni i prykladni problemy psykholohiii. – 2013. – № 2 (31). –S. 141–147.
Keler V. Issledovaniya intellekta chelovekoobraznykh obezyan / V. Keler. – M.: Komakad, 1930. – 132 s.
Kelli Dzh. Teoriya lichnosti / Dzh. Kelli. – SPb.: Rech, 2000. – 249 s.
Kudryavtsev T. V. O razlichnykh psikhologicheskikh usloviyakh upravleniya tvorcheskoy deyatelnostiu / T. V. Kudriavtsev // Teoreticheskie problemy upravleniya poznavatelnoy deyatelnostiu cheloveka: doklady Vsesoyuznoy konferentsii: statii. – M., 1975. – S. 47–50.
Moroz L. M. Osnovni pidkhody do interpretatsiii kreatyvnosti v zarubizhnykh doslidzhenniakh / L. M. Moroz // Naukovi zapysky Nizhynskoho derzhavnoho universytetu im. Mykoly Hoholia. Seriia: Psykholoho-pedahohichni nauky. – 2012. – № 7. – S. 29–35. [Elektoronnyi resurs] – Rezhym dostupu: http://nbuv.gov.ua/j-pdf/Nzspp_2012_7_8.pdf
Palamarenko I. O. Profesiina pidhotovka simeinykh likariv u vyshchykh medychnykh shkolakh Velykoii Brytaniii: avtoref. dys. ... kand. ped. nauk: 13.00.04 / I. O. Palamarenko; Kabinet Ministriv Ukraiiny, Nats. un-t bioresursiv i pryrodokorystuvannia Ukraiiny. – K., 2012. – 20 s.
Pysklynets U. M. Rozvytok tekhnichnoii tvorchosti studentiv-medykiv pid chas vyvchennia kursu «Medychna biolohiia i fizyka» / U. M. Pysklynets // Pedahohichnyi almanakh. – 2010. – Vyp. 7. – S. 150–153.
Rotenberg V. Obraz ya i povedenie / V. Rotenberg. – Yerusalim: MAKHANAYM, 2000. – 66 s. – Rezhym dostupu: http://rjews.net/v_rotenberg/book.htm#.UZJDtvmbBGQ.
Spirkin A. G. Soznanie i samosoznanie / A. G. Spirkin. – M.: Politizdat, 1972. – 303 s.
Tanko Ye. V. Dosvid orhanizatsiii samostiynoii roboty studentiv vyshchykh navchalnykh zakladiv Velykobrytaniii / Ye. V. Tanko // Pedahohika ta psykholohiya. – 2013. – Vyp. 44. – S. 157–166. [Elektoronnyi resurs] – Rezhym dostupu: http://nbuv.gov.ua/j-pdf/znpkhnpu_ped_2013_44_19.pdf
Tkachenko L. M. Rozvytok intelektualno-tvorchykh zdibnostei obdarovanoii molodi v universytetakh SSHA: avtoref. dys. ... kand. ped. nauk 13.00.01 / L. M. Tkachenko. – Cherkasy, 2012. – 20 s.
Fromm E. Dusha cheloveka / E. Fromm. – M.: Respublika, 2002. – 429 s.
Khodtseva A. O. Nastupnist orhanizatsii samostiinoii roboty studentiv u navchalnykh zakladakh Velykobrytaniii / A. O. Khodtseva // Profesionalizm pedahoha v konteksti yevropeiskoho vyboru kraiiny: yakist osvity – osnova konkurentospromozhnosti maibutnoho fakhivtsia: materialy Mizhnarodnoii naukovo-praktychnoii konferentsiii, m. Yalta (22-24 veresnia 2011 roku). – Yalta: RVNZ KHU, 2011. – Ch. 3. – S. 24–29.
Chornous V. Tvorchi zdibnosti osobystosti: vyznachennia, sutnist, struktura / V. Chornous // Problemy pidhotovky suchasnoho vchytelia. – 2012. – № 5 (Ch. 1). –S. 82–87.
Boden M. A. Creativity and artifical intelligence /M. A. Boden // Artiffical Intelligence. – 1998. – V. 103. – P. 347–356.
Ghiselin B. Ultimate Criteria for Two Levels of Creativity / B. Ghiselin // NY: Scientific Creativity, 1963. – P. 30–43.
Torrance E. P. Torrance Tests of Creative Thinking / E. P. Torrance. – Scholastic Testing Service, 1974. – 58 p.
Wertheimer M. Productive thinking / M. Wertheimer. – New York: Harper, 1945. – 204 p.
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2015 Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Серія: педагогіка
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).