Формування мотиваційно-ціннісного компонента математичної компетентності учнів основної школи в процесі навчання алгебри

Автор(и)

  • Ганна Гоменюк Аспірантка кафедри математики і теорії та методики навчання математики Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова, Україна

Ключові слова:

Математична компетентність учня, мотиваційно-ціннісний компонент, пізнавальний інтерес, активні методи навчання, проблемні ситуації, ігрові ситуації.

Анотація

Розглянуто проблему формування та розвитку мотивації учнів основної школи в навчанні алгебри на основі пізнавального інтересу із застосуванням компетентнісного підходу. Запропоновано завдання, які збагачують пізнавальний інтерес: розкривають значення математичних знань в різних сферах людської діяльності; містять цікаві факти з історії розвитку алгебри; виявляють зв’язок алгебри з іншими шкільними предметами; розкривають нестандартні способи доведення теоретичних фактів.

Посилання

Achkan V. Matematychni kompetentnosti yak komponent osobystisno oriientovanoho navchannia matematyky / V. V. Achkan // Zasoby navchalnoii ta naukovo-doslidnoii roboty: zbirnyk naukovykh prats; za zag. redaktsiieiu profesoriv Ye. I. Yevdokymova ta O. M. Mykytiuka. – Kharkiv, 2007. – Vyp. 27. – S. 15–20.

Verbitskiy A. A. Aktivnoye obucheniye v vysshey shkole: kontekstnyy podhod / A. A.Verbitskiy // M.: Vysshaya shkola, 1991. – 207 s

Derzhavnyi standart bazovoii i povnoii zahalnoii serednoii osvity: Postanova Kabinetu Ministriv Ukrainy vid 23 lystopada 2011 r., № 1392/ – K., 2012. – 139 s.

Zinenko I. Realizatsiia kompetentnisnoho pidkhodu do navchannia algebry ta pochatkiv analizu uchniv starshykh klasiv gumanitarnoho litseyu / I. Zinenko // Nova ped. dumka. – 2010. – № 2. – S. 60–63.

Interaktyvni tekhnologiii navchannia: teoriia, praktyka, dosvid: metod. posibny`k /avt.-ukl.: O. I. Pometun, L. V. Pyrozhenko. – K.: APN, 2002. – 136 s.

Kuritsyna M. «Vidchui sebe intelektualom!»: interaktyvni tekhnolohiii v rozvytku tvorchykh zdibnostei uchniv // Osvita. – 2005. – № 9. – S. 4–5.

Lerner I. Ya. Problemnoye obucheniye / I. Ya. Lerner. – M.: Znaniye, 1974. – 144 s.

Makhmutov M. I. Problemnoye obucheniye. Osnovnyye voprosy teorii / M. I. Makhmutov. – M.: Pedagogyka, 1975. – 368 s

Novyye pedagogicheskiye i informatsyonnye tekhnologii v sisteme obrazovaniya; pod obshch. red. E. S. Polat. – M.: Akademiya, 2005. – 98s.

Perelman Ya. I. Zanimatelnaya algebra: nauchno-populyarnoye izdaniye. – 11-e izd. / Ya. I. Perelman. – M.: Nauka, 1967 – 200 s.

Rakov S. A. Matematychna osvita: kompetentnisnyi pidkhid z vykorystanniam IKT: monografiia / S. A. Rakov. – Kh.: Fakt, 2005. – 360 s.

Suvorova N. Interaktivnoye obucheniye: Novyye podkhody / N. Suvorova. – M., 2005. – 167s.

Topuzov O. Problemna sytuatsiia v teoriii problemnoho navchannia. – Shliakh osvity. – 2007. – №1 – S. 78–79.

##submission.downloads##

Опубліковано

2015-12-19

Як цитувати

Гоменюк, Г. (2015). Формування мотиваційно-ціннісного компонента математичної компетентності учнів основної школи в процесі навчання алгебри. Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Серія: педагогіка, (3), 156–162. вилучено із http://nzp.tnpu.edu.ua/article/view/61965