Реалізація синергетичного підходу в контексті інновацій в освіті

Автор(и)

  • Наталя Петрова Старший науковий співробітник Інституту педагогіки і психології ТНПУ імені Володимира Гнатюка, Україна

Ключові слова:

Інноваційність, інновації в освіті, синергетика, синергетичний підхід

Анотація

Проаналізовано феномен інновацій в освітній галузі. Обґрунтовано, що для системи професійної підготовки фахівців освітньої галузі інновація є водночас умовою, принципом, засобом, методом, формою та метою педагогічної діяльності. Здійснено екстраполяцію поняття «синергетика» у педагогічну реальність, що сприяло виявленню традицій та інновацій як взаємодоповнюючих складових освітнього процесу. З’ясовано, що реалізація синергетичного підходу в контексті інноваційних процесів в освіті сприяє забезпеченню цілісності, системності та ефективності педагогічної дійсності.

Посилання

Ангеловски К. Учителя и инновации: кн. для учителя / К. Ангеловски; пер. с македон. В. П. Диденко. М.: Просвещение, 1991. – 159 с.

Астафьева Н. В. Инновационное развитие университетских комплексов: монография / Н. В. Астафьева. Екатеринбург: УГТУ – УПИ, 2008. – 232 с.

Басов Н. В. Процессуальная модель становления и развития инновации в социальной системе / Н. В. Басов // Известия Российского государственного педагогического университета им. А. И. Герцена – 2008. № 74 1. – С. 33 38

Енциклопедія освіти / Акад. пед. наук України; голов. ред. Кремень В. Г. – К.: Юрінком Інтер, 2008. – 1040 с.

Кремень В. Феномен інновацій / В. Кремень // Вища освіта України: теоретичний та науково-методичний часопис. К., 2009. № 4. C. 11 16.

Медведева Л. Д. Синергетический эффект в развивающей среде образовательного пространства подготовки экономистов / Л. Д. Медведева //Инновации в образовании. 2012. № 2. С. 66 71.

Новые ценности образования: тезаурус для учителей и школьных психологов. Вып. 1 / ред.-сост. Н. Б. Крылова. – М. : ИПИ РАО, 1995. – 113 с.

Образование: стратегия развития и синергетика [Електронний ресурс] / В. А. Харитонова, О. В. Санникова, И. В. Меньшиков. Режим доступу: http://spkurdyumov.narod.ru/Haritonova.htm.

Педагогические инновации в системе профессионального образования : цели и сущность: монография / Л. Е. Елизарова, В. Ф. Самохин, Л.А. Холодкова [и др.]; под общ. ред. В. Ф. Самохина. – СПб.: Лион, 2007. 144 с.

Полонский В. М. Инновации в образовании (методологический анализ) / В. М. Полонский // Инновации в образовании. – 2007. №2. – С. 4 14.

Сластенин В. А. Педагогика: инновационная деятельность / В. А. Сластенин, Л. С. Подымова. М.: Магистр, 1997. 224 с. Слободчиков В.И. Проблемы становления и развития инновационного образования // Инновации в образовании. – 2003. №2. – С.4 18.

Солодова Е. А. Новые модели в системе образования: Синергетический подход: учеб. пособие / Е. А. Солодова ; предисл. Г. Г. Малинецкого. – М. : Книжный дом «Либроком», 2012. – 344 с.

##submission.downloads##

Як цитувати

Петрова, Н. (2016). Реалізація синергетичного підходу в контексті інновацій в освіті. Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Серія: педагогіка, (1), 3–8. вилучено із http://nzp.tnpu.edu.ua/article/view/62104