Внутрішня диференціація як засіб реалізації індивідуального підходу до навчання старшокласників за технологічним профілем

Автор(и)

  • Андрій Уруський Аспірант кафедри технологічної освіти та охорони праці ТНПУ імені Володимира Гнатюка, Україна

Ключові слова:

індивідуальний підхід, зовнішня і внутрішня диференціація, старшокласники, профільне навчання, технології

Анотація

Розглянуто сутність зовнішньої та внутрішньої диференціації навчання як засобу індивідуального підходу до учнів, врахування їхніх індивідуальних особливостей. Розкрито переваги профільної диференціації у процесі навчання старшокласників. Проаналізовано специфіку предмета «Технології», навчальної діяльності та вікових особливостей старшокласників. Розглянуто індивідуальні відмінності учнів, які проявляються у процесі вивчення предмета «Технології». Обґрунтовано необхідність системного здійснення індивідуального підходу до навчання старшокласників за технологічним профілем.

Посилання

Афанасьев А. Е. Профильная дифференциация в сельской школе / А. Е. Афанасьев, Д. А. Данилов. – Новосибирск: Наука, 2004. – 238 с.

Крутецкий В. А. Психология обучения и воспитания школьников: книга для учителей и классных руководителей/ В. А. Крутецкий. – М.: Просвещение, 1976. – 303 с.

Монахов В. М. Дифференциация обучения в средней школе / В. М. Монахов, В. А. Орлов, В. В. Фирсов // Советская педагогика. – 1990. – № 8 – С. 42–47.

Обух О. Можливості індивідуалізації у змісті трудового навчання / О. Обух // Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Серія: Педагогіка. – 2007. – № 8. – С. 195–198.

Рабунский Е. С. Индивидуальный подход в процессе обучения школьников (на основе анализа их самостоятельной учебной деятельности) / Е. С. Рабунский. – М.: Педагогика, 1975. – 184 с.

Сікорський П. І. Теоретико-методологічні основи диференційованого навчання / П. І. Сікорський. – Львів: Каменяр, 1998. – 196 с.

Терещук Г. Загальні дидактичні основи індивідуального підходу до учнів / Г. Терещук // Трудова підготовка в закладах освіти. – 1997. – № 4. – С. 28–33.

Терещук Г. В. Индивидуализация трудового обучения: дидактический аспект / Г. В. Терещук; под ред. В. А. Полякова. – М.: Ин-т ПСМ РАО, 1993. – 200 с.

Цідило І. М. Дидактичні умови індивідуалізації трудового навчання учнів 8–9 класів засобами інформаційних технологій: автореф. дис. … канд. пед. наук: 13.00.02 / І. М. Цідило. – К., 2006. – 20 с.

##submission.downloads##

Як цитувати

Уруський, А. (2016). Внутрішня диференціація як засіб реалізації індивідуального підходу до навчання старшокласників за технологічним профілем. Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Серія: педагогіка, (3), 73–78. вилучено із http://nzp.tnpu.edu.ua/article/view/63768