Сучасні підходи концепції інклюзивної освіти в Україні: нормативно-правове забезпечення

Надія Василенко

Анотація


Розглянуто поняття «інклюзія». Проаналізовано сутність і зміст існуючих підходів в організації інклюзивної освіти. Вказано основні тенденції оновлення правових, традиційних підходів до системи організації інклюзивної освіти. Визначено сутність інклюзивної освіти, принципи її організації. Розглянуто нормативно-правову базу відповідно до міжнародних договорів в галузі прав людини, реалізації та поширення моделі інклюзивного навчання дітей у дошкільних та загальноосвітніх навчальних закладах. Показано роль і місце інклюзивної освіти в системі загальної освіти. Як складову такого середовища показано навчально-методичне забезпечення різних варіантів навчання дітей з особливими потребами в Україні.


Ключові слова


інклюзивна освіта нормативно-правова база; особливі потреби; медична модель; соціальна модель

Повний текст:

PDF

Посилання


Колупаєва А. А. Інклюзивна освіта: реалії та перспективи: монографія. – К.: Самміт-Книга, 2009. – 272 с.

Концепции развития инклюзивного образования в Украине: наказ МОН Украины от 1 октября 2010 г. № 912. [Электронный ресурс] – Режим доступа: http://osvita.ua/legislation/Ser_osv/9189/

Нормативно-правовая база инклюзивного обучения: материалы с официального сайта Министерства образования и науки Украины. [Электронный ресурс] – Режим доступа: www.mon.gov.ua/education/average 2009–2010–2011

Риезер Р.Медицинская и социальная модели инвалидности / Р. Риезер, В. Котов. – М.: РОООИ «Перспектива», 2000.

Таранченко О. М. Інклюзивна освіта: освіта дітей з особливими потребами / О. М. Татарченко, С. В. Литовченко // Позашкілля. Шкільний світ. – 2008 – № 3 (015). – С. 15–25.


Пристатейна бібліографія ГОСТ




Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.


Copyright (c) 2014 Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Серія: педагогіка

Creative Commons License
Ця робота ліцензована Creative Commons Attribution 4.0 International License.

Ліцензія Creative Commons

Твір "Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Серія: педагогіка", створений Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка ліцензовано за ліцензією Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна.