Інформаційна діяльність та загрози інтернету у роботі викладача ВНЗ
Ключові слова:
Інтернет-технології у навчальному процесі, інформаційно-пошукова діяльність, інформаційна грамотність, загрози ІнтернетуАнотація
Проаналізовано результати досліджень інформаційної діяльності студентів в умовах кредитно-трансферної системи організації навчання, встановлено зміни у ній відповідно до особливостей сучасного змісту роботи в Інтернеті. Розглянуто актуальні загрози та небезпеки мережі у контексті професійної діяльності студентів та викладачів. Із врахуванням досвіду зарубіжних вчених визначено ключові фактори, що впливають на покращення характеристик інформаційної діяльності педагогів.
Посилання
Жабєєв Г. В. Методика використання інтернет-ресурсів у процесі профільного навчання фізики: автореф. дис… канд. пед. наук: 13.00.02 / Г. В. Жабєєв. — К., 2009. — 20 с.
Жалдак М. И. Система подготовки учителя к использованию информационной технологии в учебном процессе / М. И. Жалдак. – М.: НИИ СИМО АПН СССР, 1989. – 48 с.
Кибальчич Е. Это не лечится кто впадает в панику, забыв мобильный, и задыхается, отключившись от Интернета? / Е. Кибальчич [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.1tv.ru/news/techno/248374
Коломієць А. М. Інформаційна культура вчителя початкових класів: монографія /А. М. Коломієць. – Вінниця: ВДПУ, 2007. – 379 с.
Кущенко О. С. Формування культури Інтернет-комунікації майбутніх учителів засобами інформаційно-комунікаційних технологій: автореф. дис… канд. пед. наук: 13.00.04 / О. С. Кущенко. Запоріжжя, 2008. — 20 с.
Морзе Н. В. Основи методичної підготовки вчителя інформатики: монографія / Н. В. Морзе – К.: Курс, 2003. – 372 с.
Морська Л. І. Теоретико-методологічні засади підготовки вчителя іноземних мов до використання інформаційних технологій: монографія / Л. І. Морська. Тернопіль: ТНПУ ім. В. Гнатюка, 2007. 243 с.
Осадчий В. В. Педагогічні засади професійного консультування молоді засобами Інтернет: автореф. дис… канд. пед. наук: 13.00.04 / В. В. Осадчий. — Вінниця, 2005. — 20 с.
Рєзіна О. В. Формування інформаційно-пошукових та дослідницьких умінь учнів старшої школи в процесі навчання інформатики: автореф. дис… канд. пед. наук: 13.00.02 / О.В. Рєзіна. — К., 2005. — 20 с.
Савенкова Л. В. Формування у студентів педагогічного університету вмінь і навичок самостійної роботи засобами бібліотечних технологій: автореф. дис… канд. пед. наук: 13.00.04 / Л. В. Савенкова. — К., 2007. — 19 с.
Davila J. Frequency and quality of social networking among young adults: Associations with depressive symptoms, rumination, and corumination / Davila J., Hershenberg R., Feinstein B., Gorman K., Bhatia V., Starr L. // Psychology of Popular Media Culture, Vol 1(2), Apr 2012, p. 72 86.
Facebook-депресія й ефект Google. Сучасні психічні хвороби. 7 Днів.ua. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://7days-ua.com/news/facebook-depresiya-j-efekt-google-suchasni-psyhichni-hvoroby
Grafstein A. A discipline-based approach to information literacy / Grafstein A. // The journal of Academic Librarianship, 28 (4), p. 197 204.Information Literacy Issues. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.sconul.ac.uk/groups/information_literacy/papers/papers/Seven_pillars2.pdf
Jelenchick L., Eickhoff J., Moreno M. “Facebook depression?” social networking site use and depression in older adolescents. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23260846
Lippincott J. Net Generation Students and Libraries. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.educause.edu/research-and-publications/books/educating-net-generation/net-generation-students-and-libraries
Morrison C. Excessive internet use is linked to depression. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.leeds.ac.uk/news/article/707/ OCLC
WhitePaper on the Information Habits of College Students. How Academic Librarians Can Influence Students’Web-Based Information Choices. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www5.oclc.org/downloads/community/informationhabits.pdf
O'Keeffe G., Clarke-Pearson K. The Impact of Social Media on Children, Adolescents, and Families. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: . – Назва з екрану. – Мова англ.
Savastio R. Facebook Causes Depression New Study Says. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://guardianlv.com/2013/08/facebook-causes-depression-new-study-says
Selfism, definition of. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.thefreedictionary.com/selfism
Sparrow B. Google Effects on Memory: Cognitive Consequences of Having Information at Our Fingertips. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.sciencemag.org/content/333/6043/776
Starr L., Davila J. Excessive Discussion Of Problems Between Adolescent Friends May Lead To Depression And Anxiety. Constant networking without apppropriate problem solving skills advances dysfunction. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://commcgi.cc.stonybrook.edu/am2/publish/Research_20/Excessive_Discussion_Of_Problems_Between_Adolescent_Friends_May_Lead_To_Depression_And_Anxiety_printer.shtml
Study Finds That Memory Works Differently in the Age of Google. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://news.columbia.edu/googlememory
The University of Google: Education in a (post) information age. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://brabazon.net/google
Warshchauer M. Millennialism and Media: Language, Literacy, and Technology in the 21st Century. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://vstevens.tripod.com/papyrus/16sep99a.htm
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2014 Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Серія: педагогіка
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).