Виховання оптимістичного ставлення до життя особистості як психолого-педагогічна проблема
Ключові слова:
Оптимістичне ставлення до життя, особистість, духовний розвиток, психолого-педагогічна проблема, методи і прийоми виховання оптимістичного ставлення до життяАнотація
Розглядається виховання оптимістичного ставлення до життя особистості як психолого-педагогічна проблема. Розкривається, що праці психологів та педагогів різних епох допомагають краще усвідомити розуміння оптимістичного ставлення до життя і є методологічною основою для вивчення цього явища. Стверджується, що сучасне розуміння оптимізму ґрунтується на бадьорому і життєрадісному світовідчутті, вірі людини у власні можливості, в успіх, в краще майбутнє.
Посилання
Абульханова-Славская К. А. Стратегия жизни / Ксения Александровна Абульханова-Славская. – М.: Мысль, 1991. – 299 с.
Бех І. Д. Виховання особистості: 2 кн. / І. Д.Бех. – К. : Либідь, 2003. – Кн.2: Особистісно орієнтований підхід: науково-практичні засади. – 344 с.
Бех І. Д. Рефлексивно-експліцитний метод у вихованні особистості / І.Д. Бех // Рідна школа. – 2012. – № 12. – С. 3–7.
Ващенко Г. Виховання волі і характеру: підручник для педагогів / Г.Ващенко. – Боффало-Мюнхен: Вид-во Спілки української молоді, 1957. – 270 с.
Грабовська Т. Формування позитивної мотивації діяльності особистості / Т. Грабовська, О. Киричук // Рідна школа. – 2002. – № 4. – С. 12–14.
Данилова Л.В. Формувати особистість нового типу / Л.В. Данилова// Педагогіка і психологія. – 2000. – № 3. – С. 59– 64.
Замышляева М.С. Оптимизм и пессимизм в совладающем поведении в юношеском возрасте: автореф. дис. … канд. психол. наук: 19.00.13 / М.С. Замышляева. – М., 2006. – 22 с.
Зелигман М. Как научиться оптимизму: советы на каждый день / Мартин Зелигман. – М.: Вече; Персей; АСТ, 1997. – 432 с.
Калошин А. Теорія та практика позитивного мислення / А. Калошин // Педагогіка толерантності. – 1999. – № 2. – С. 80–88.
Киричук О. В. Розвиток і самореалізація особистості в умовах освітнього закладу / О.В. Киричук // Рідна школа. – 2002. – № 5. – С. 28–30.
Коханенко Л. Проблема самогубства: погляди І. Сікорського та сучасні досліди /Л. Коханенко // Практична психологія та соціальна робота. – 2002. – № 4. – С. 49–51.
Леонтьев А. Н. Потребности, мотивы и эмоции / Алексей Николаевич Леонтьев. – М.: Издательство Московского университета, 1972. – 575 с.
Макаренко А. С. Педагогічна поема / Антон Семенович Макаренко. – М.: ИТРК, 2003. – 736 с.
МакГро Ф. Стратегии жизни: книга для тех, кто хочет жить осознанно и плодотворно / Филипп МакГро. – Москва : Добрая книга, 2002. – 368 с.
Марден О. Воля й успіх / Орісон Марден. – Дрогобич: Відродження, 1996. – 104 с.
Мистецтвожиттєтворчостіособистості: наук.-метод.посібник: у 2 ч.; за ред. В. М. Донія, Г. М. Несена, Л. В. Сохань, І. Г. Єрмакова та ін. – К.: ІЗМН, 1997. – Ч.1: Теорія і технологіяжиттєтворчості. – 391 с.
Мольц М. Это я, или как стать счастливым / Максвелл Мольц ; [пер. с англ]. – СПб: Лениздат, 1992. – 192 с.
Самоукина Н. В. Психология успеха / Н. В.Самоукина. – М.: Изд-во Института психотерапии, 2001. – 240 с.
Сохань Л. В. Жизненная программа личности как способ сознательной организации ее жизнедеятельности / Л. В. Сохань, М. В. Кириллова // Стиль жизни личности. Теоретические и методологические проблемы. – К.: Наукова думка, 1982. – С. 228–255.
Сухомлинський В.О. Вибрані твори: в 5 т. / В. О. Сухомлинський. – К.: Рад. школа, 1976. – Т. 4. – 654 с.
Тернер К. Мы рождены для успеха: как реализовать свой безграничный потенциал / Колин Тернер. – М.: ФАИР-ПРЕСС, 2000. – 352 с.
Титаренко Т.М. Испытание кризисом: Одиссея преодоления / Татьяна Михайловна Титаренко. – К. : Людопринт Україна, 2009. – 277 с.
Тульчинский Г. Л. Разум, воля, успех: о философии поступка: науч.-попул. изд. / Г. Л. Тульчинский. – Ленинград: ЛГУ, 1990. – 216 с.
Франкл В. Человек в поискахсмысла: сб. пер. с англ. и нем. Д. А. Леонтьева, М. П. Папуша, Е. В. Эйдмана / В. Франкл. – М.: Прогресс, 1990. – 368 с.
Френе С. Избранные педагогические сочинения / Селестен Френе; [пер. с фр., под ред. Б. Л. Вульфсона]. – М.: Прогресс, 1990. – 304 с.
Фромм Э. Человек для себя: исследование психологических проблем этики; пер. с англ. / ЭрихФромм. – Минск: Коллегиум, 1992. – 253 с.
Чудновский В. Э. Смысл жизни: проблема относительной эмансипированности от «внешнего» и «„внутреннего» / В.Э. Чудновский // Психологический журнал. – 1995. – Т. 16. – № 2. – С. 15–26.
Ящук І. П. Формування життєвої компетентності особистості старшокласників загальноосвітних шкіл України: автореф. дис. … канд. пед. наук: 13.00.07/ І. П. Ящук. – К., 2001. – 21 с.
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2014 Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Серія: педагогіка
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).