Проблеми професійного самовизначення випускника сучасної школи: результати діагностичного дослідження

Автор(и)

  • Марія Бойко Доцент кафедри педагогіки і методики початкової освіти Тернопільського національного педагогічного університету (ТНПУ) імені Володимира Гнатюка., Україна

Ключові слова:

Професійна орієнтація, професійний вибір, професійний план, професійне самовизначення, професійний інтерес

Анотація

Розглянуто психолого-педагогічні аспекти проблеми професійного самовизначення, розкрито його поняття та зміст, основні компоненти. Окреслено особливості професійного плану та його вплив на процес самовизначення випускників загальноосвітніх навчальних закладів. Наведено результати дослідження процесу формування професійного самовизначення випускників школи – з’ясовано професійні наміри, інтереси, потреби, проаналізовано чинники, які впливають на професійний вибір.

Посилання

Баріхашвілі І. І. Психологічні основи профорієнтації та професійного самовизначення: навч. посібник / І. І. Баріхашвілі, М. П. Ворона, Г. В. Грищенко; за заг. ред. І. М. Старікова. – К.: Вид. дім «Професіонал», 2009. – 208 с.

Бех І. Д. Виховання особистості: підручник / І. Д. Бех. – К.: Либідь, 2008. – 848 с.

Зеер Э. Ф. Профориентология: теория и практика: учеб. пособие для высшей школы / Э. Ф. Зеер, А. М. Павлова, Н. О. Садовникова. – М.: Академический Проект; Екатеринбург: Деловая книга, 2004. – 192 с.

Климов Е. А. Как выбирать профессию. – Изд. 2-е, доп. и дораб. / Е. А. Климов. – М.: Просвещение, 1990. – 159 с.

Пилипчук О. Ф. Професійна спрямованість особистості, її сутність і проблема формування в процесі профорієнтаційної роботи / О. Ф. Пилипчик // Оновлення змісту і методів психології освіти та професійної орієнтації: збірник наукових праць. Наукові записки РДПІ. Вип. № 6. – Рівне: РДПІ, 1999. – С. 44–50.

Побірченко Н. А. Формування особистісної готовності учнів загальноосвітньої школи до підприємницької діяльності: дис…. д-ра психол. наук: 19.00.07 / Н. А. Побірченко. – К., 2000. – 456 с.

##submission.downloads##

Як цитувати

Бойко, М. (2016). Проблеми професійного самовизначення випускника сучасної школи: результати діагностичного дослідження. Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Серія: педагогіка, (1), 231–236. вилучено із http://nzp.tnpu.edu.ua/article/view/65693