ПОЗАШКІЛЬНА ОСВІТА: РЕТРОСПЕКТИВА ТА ВИКЛИКИ СЬОГОДЕННЯ

Автор(и)

  • Taras Soroka ТНПУ ім. В. Гнатюка, Україна

Ключові слова:

позашкільна освіта, навчальні заклади, історичний аналіз, центри творчості, педагогічна система

Анотація

Розкрито сутність позашкільної освіти та виховання як складової системи освіти України та визначено специфічні умови її функціонування. Охарактеризовано типи навчальних закладів, які здійснюють позашкільне навчання. Проаналізовано поетапно вітчизняний досвід позашкільної освіти в історичній ретроспективі, починаючи з 1919 р. Зосереджено увагу на особливостях функціонування позашкільних закладів в сучасних умовах як багатофункціональних центрів творчості вихованців, що мають ознаки складної багаторівневої педагогічної системи. Розглянуто проблему реформування змісту позашкільної освіти, що сприятиме розвитку пізнавальної мотивації та творчих здібностей підлітків. Сконцентровано увагу на визначенні місця позашкільної освіти в єдиному освітньому просторі та перспективах функціонування позашкільних навчальних закладів на ринку освітніх послуг.

Біографія автора

Taras Soroka, ТНПУ ім. В. Гнатюка

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри технологічної освіти та охорони праці 

Посилання

Holovan H. S. Piznavalnyy interes yak chynnyk pidvyshchennya efektyvnosti protsesu navchannya [Cognitive interest as a factor of increase of efficiency of process of studies], Ridna shkola, 2004, vol. 6. pp. 15–17.

Zakon Ukrayiny «Pro pozashkilnu osvitu» [A law of Ukraine "On out-of-school education"], Osvita Ukrayiny. Normatyvno-pravovi dokumenty, Kyiv, Milenium, 2001. pp. 229–250.

Kontseptsiya pozashkilnoyi osvity ta vykhovannya [Conception of out-of-school education and education], Inform. zb. Minosvity Ukrayiny,1997. – vol. 7. – 38 p.

Narodnoe obrazovanie v SSSR: Obshheobrazovatelnaja shkola [Folk education is in the USSR: General school] Sb. dokumentov, 1917–1973 gg. Moscow, Prosveshhenie, 1974. – 235 p.

Postanova Kabinetu Ministriv Ukrayiny «Pro zatverdzhennya pereliku typovykh pozashkilnykh navchalnykh zakladiv i Polozhennya pro pozashkilnyy navchalnyy zaklad» [Resolution of Cabinet of Ministers of Ukraine is "About claim of list of typical out-of-school educational establishments and Statute about out-of-school educational establishment"], Osvita Ukrayiny. Normatyvno-pravovi dokumenty, Kyiv, Milenium, 2001. pp. 251–263.

Pustovit H.P. Deyaki aspekty metodolohiyi pozashkilnoyi osvity [Some aspects of methodology of out-of-school education], Shlyakh osvity, 2000. vol 2. pp. 11–15.

Sushhenko T.I. Pedagogicheskij process vo vneshkolnyh uchrezhdenijah: uchebno-metodicheskoe posobie [A pedagogical process is in out-of-school establishments]. – K., Rad. Shkola, 1986. – 118 p.

Tsvirova T. Vykhovna robota v pozashkilnykh zakladakh Ukrayiny: istoriya i sohodennya [Educator work in out-of-school establishments of Ukraine : history and present time], Ridna shkola, 2003. vol. 2. pp. 20–22.

Shackij S.T. Izbrannye pedagogicheskie sochinenija [Select pedagogical compositions], V 2-h t. Moscow, Prosveshhenie, 1980.T.1, 342 p.

##submission.downloads##

Опубліковано

2016-05-01

Як цитувати

Soroka, T. (2016). ПОЗАШКІЛЬНА ОСВІТА: РЕТРОСПЕКТИВА ТА ВИКЛИКИ СЬОГОДЕННЯ. Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Серія: педагогіка, (1), 31–37. вилучено із http://nzp.tnpu.edu.ua/article/view/81971