ПЕДАГОГІЧНІ ПРИНЦИПИ ПРОЕКТУВАННЯ ТА РОЗРОБКИ ЕКСПЕРТНИХ СИСТЕМ НАВЧАННЯ
Ключові слова:
педагогічні технології навчання, експертна навчаюча система, педагогічні принципи, проектуванняАнотація
Виокремлено вперше систему педагогічних принципів (центрування на особистості; пріоритетність педагогічного підходу; педагогічна доцільність застосування нових інформаційних технологій навчання; свобода вибору пізнавальної траєкторії; різноманітність; відкритість та розвиток; професійна спрямованість; «прецедент»; емоціогенність середовища; розподіленість навчального матеріалу), на основі яких треба здійснювати проектування педагогічних технологій навчання, що базуються на експертних навчальних системах. Подано гносеологічне обґрунтування вказаної системи принципів.
Посилання
Belyaev M. I., Grinshkun V. V., Krasnova G. A. Tekhnologiya sozdaniya elektronnykh sredstv obucheniya [Technology for creating e-learning]. Available at: http://uu.vlsu.ru/files/Tekhnologija_sozdanija_EHSO.pdf (accessed 24.12.2013).
Bulanova-Toporkova V. Pedagogika i psikhologiya vysshei shkoly: Uchebnoe posobie [Education and Higher Education of Psychology: A Textbook]. Available at: http://www.gumer.info/bibliotek_Buks/Pedagog/bulan/06.php (accessed 15.11.2013).
Golenkov V.V., Gulyakina N.A., Eliseeva O.E. Instrumentalnye sredstva proektirovaniya intellektualnykh obuchayushchikh sistem: Metodicheskoe posobie po kursu "Intellektualnye obuchayushchie i trenazhernye sistemy" dlya studentov spetsialnosti "Iskusstvennyi intellect [Tools design of intelligent tutoring systems: the textbook for the course "Intelligent educational and training systems" for students majoring in "Artificial Intelligence"]. Minsk: BSUIR, 1999. - 102 p.
Gura V.V. Teoreticheskie osnovy pedagogicheskogo proektirovaniya lichnostno-orientirovannykh elektronnykh obrazovatelnykh resursov i sred Theoretical bases of pedagogical designing student-centered e-learning resources and environments [Theoretical bases of pedagogical designing student-centered e-learning resources and environments]. Publishing house of the Southern Federal University, 2007. - 320 p.
Danilyuk A.Ya. Teoriya integratsii obrazovaniya [The theory of the formation of integration]. Rostov n/D: Publishing House of the Rostov ped. University Press, 2000. - 225 p.
Dzhekson P. Vvedenie v ekspertnye sistemy [Introduction to Expert Systems]. Trans. from English .: Proc. allowance. - M., "Williams" Publishing House, 2001. - 624 p.
Klimushyn P. S., Orlov O. V., Serenok A. O. Informatsiyni systemy ta tekhnolohiyi v ekonomitsi : navch. posib. [Information systems and technologies in economy: teach. guidances.]. Publishing KRI NAPA, Kharkiv, 2011. - 418 p. 8.
Komleva S.V. Psikhologo-pedagogicheskie printsipy proektirovaniya predmetno-razvivayushchei sredy [Psycho-pedagogical design principles of subject-developing environment]. Available at: http://www.rusnauka.com/24_NTP_2009/Pedagogica /50201.doc.htm (accessed 15.12.2013).
Lavrinenko N.V. Kontrol i otsenka uchebnykh dostizhenii studentov s ispolzovaniem Web-tekhnologii [Monitoring and evaluation of educational achievements of students with the use of Web-based technologies]. Available at: http://sconference.org/publ/nauchno_prakticheskie_konferencii/peda gogicheskie_nauki/teorija_obuchenija/12-1-0-370 (accessed 15.10.2013).
Litvak B. G. Razrabotka upravlencheskogo resheniya: Uchebnik [Developing management solutions: Tutorial]. - 3rd ed.. - M .: Delo, 2002. - 392 p.
Naboka O.H. Profesiyno-oriyentovani tekhnolohiyi navchannya u fakhoviy pidhotovtsi maybutnikh ekonomistiv: teoriya ta metodyka zastosuvannya : monohrafiya [Professionally-oriented technology training in the professional training of future economists: Theory and Methods of Use: monograph]. Slavyansk: Businessman Matorin B.I., 2012. - 303 p.
Naumova M., Gladkova L. Ispolzovanie metoda case-study v prepodavanii ekonomicheskikh distsiplin v vysshikh uchebnykh zavedeniyakh [Using a case-study method of teaching economic disciplines in higher education]. Humanization of the educational process: collection of papers / [Pod Society. Ed. prof. V. I. Sypchenko]. - Special Issue 8. - Part II. - Slavyansk: SDPU, 2012. - P. 60-68.
Petrushin V. A. Ekspertno-obuchayushchie sistemy [Expert and training systems]. Ans. Ed. A. M. Dovgyallo; Ukrainian Academy of Sciences. Institute of Cybernetics. - Kiev: Science Dumka, 1992. - 196 p.
Printsipy obucheniya [Learning Principles]. Available at: http://didaktica.ru/osnovy-obshhej-didaktiki/170-principy-obucheniya.html (accessed 15.10.2013).
Sovremennye pedagogicheskie tekhnologii v biokhimii [Modern educational technology in biochemistry]. Available at: http://kpfu.ru/docs/F1957030909/%CC%E0% F2%E5%F0%E8%E0%EB%FB%20%EA%20%EC%EE%E4%F3%EB%FF%EC_%D1%EE%E2%F0%E5%EC%EF%E5%E4%F2%E5%F5%ED%EE%EB%EE%E3%E8%E8_%D2%E5%EC%ED%E8%EA%EE%E2.pdf (accessed 12.10.2013).
Terminy distantsionnogo obucheniya [Distance Learning Terms]. Available at: http://www.google.com.ua/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&frm=1 &source=web&cd=3&ved=0CDcQFjAC&url=http%3A%2F%2Fvuz.ucoz.ro%2FDOT%2Fterminy_distancionnogo_obuchenija.doc&ei=bzJWUqn8OaX64QTz8oGQBQ&usg=AFQjCNFYHxK0QP0Ntr0MryDt3CJiRyQDhg&bvm=bv.53760139,d.bGE&cad=rja. (accessed 17.11.2013).
Uvarina N. Printsipy aktualizatsii tvorcheskogo potentsiala lichnosti v obrazovatelnom protsesse [Principles of activating the creative potential of the person in the educational process]. General and Professional Education. – 2011. – № 4. – Pp. 57–64.
Firstov V. E. Ekspertnye sistemy i informatsionnaya kontseptsiya razvivayushchego obucheniya [Expert systems and information concept of developmental education]. Yaroslavl Pedagogical Vestnik. – 2009. – № 1 (58). – Р. 69–73.
Shevchuk O. B. Kibernetychni pryntsypy proektuvannya ta rozrobky ekspertnykh navchayuchykh system [Cybernetic principles of design and development expert teaching system]. Bulletin of the University of Luhansk, Pedagogical Sciences. – 2016. – №1 (298). – S. 137–142.
Shevchuk O. B. Teoretyko-metodolohichne obgruntuvannya pryntsypiv pobudovy ekspertnykh navchayuchykh system z pidhotovky fakhivtsiv finansovo-ekonomichnoho napryamu [Theoretical and methodological substantiation of principles of construction of expert teaching system for training of financial and economic direction]. Modern information technologies and innovative teaching methods in training: methodology, theory, practice, challenges // Coll. Science. pr. – Issue 41 / Editorial team: I. A. Zyazyun (Chairman) and others. – Kyiv, Vinnitsa, Ltd "Glider", 2015. – Р.440–445.
Eshbi U. R. Vvedenie v kibernetiku [An Introduction to Cybernetics]. M., 1959. – 433 p.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2016 Oleh Shevchuk
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).