РОЛЬ ПРОГРАМ ПОЛІКУЛЬТУНОГО ВИХОВАННЯ У МОРАЛЬНОМУ РОЗВИТКУ АМЕРИКАНСЬКИХ ШКОЛЯРІВ

Автор(и)

  • Svitlana Lukianchuk НПУ ім. М. Драгоманова

Ключові слова:

програми полікультурного виховання, моральний розвиток, навчальний процес, США

Анотація

Проаналізовано роль програм полікультурного виховання в моральному розвитку школярів у США. Зазначено, що одним із першочергових завдань школи є прищеплення традиційних американських цінностей: свобода, демократія, расова та національна толерантність тощо; з цією метою вносяться зміни до навчальних програм. Наголошено, що важливим елементом навчально-виховного процесу стало впровадження спецкурсів і програм полікультурного виховання, які мають міждисциплінарний характер і впроваджуються в навчальні програми дисциплін духовно-морального та суспільного циклу. Відповідно до цілей та пріоритетів всі спецкурси і програми полікультурного виховання розподілені на три групи: орієнтовані на зміст навчальних програм курси, особистісно орієнтовані програми та соціально орієнтовані програми. Вказано, що інтеграція програм полікультурного виховання в навчальний процес відіграє важливу роль у моральному становленні американських школярів.

Біографія автора

Svitlana Lukianchuk, НПУ ім. М. Драгоманова

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри іноземних мов та методики навчання 

Посилання

Dovhan L. M. Moralne vykhovannia u pedahohitsy SShA: teoriia i praktyka : [monohrafia] [Moral education in pedagogy of the USA: theory and practice. Monograph], Vinnytsa, 2009. 234 p.

Zhukovskyi V. M. Moralno-etychne vykhovannia v amerykanskyi shkoli (30-i roky XIX st. – 90-i roky XX st.). Diss, dokt. ped. nauk [Moral and Ethic Education in American School (1830s-1990s). Dr. pedag. sci. diss.], Kyiv, 2004. 623 p.

Lukianchuk S. F. Polikulturne vykhovannia uchniv v amerikanskyi serednyi shkoli. Diss, kand. ped. Nauk [Pupils’ Multicultural Education at American Secondary School. Cand. pedag. sci. diss.], Zhytomyr, 2012. 234 p.

Banks J. A. [Multicultural Education: characteristics and goals]. Multicultural Education. Issues and Perspectives, 6th ed., John Willey & Sons, Inc., 2007, pp. 3 – 30.

Borges, Phil. [Bridges to Understanding]. Available at: http://www.newhorizons.org/trans/international/borges.htm (accessed 12.12.2015).

[Facing History and Ourselves]. Available at: http://www.facinghistory.org (accessed 15.12.2015)

[Global Classroom]. Available at: https://theglobalclassroomproject.org/ (accessed 15.12.2015).

Gorski, C. Paul. [A Brief History of Multicultural Education]. Hamline University and EdChange, November 1999. Available at: http://www.edchange.org/multicultural/papers/edchange_history.html (accessed 12.12.2015).

[Multicultural Literacy Program]. Available at: http://education.uw.edu/cme/mlp#history (accessed 14.12.2015).

Rueda, Robert. [How Paraeducators Build Cultural Bridges in Diverse Classrooms]. Reprinted from the Community Circle of Caring Journal, Vol. 3, Issue 2, pp. 53 – 54. Available at: http://www.usc.edu/dept/education/CMMR/paraed/Rueda_DeNeve_article.html (accessed 14.12.2015).

[School Initiatives] Available at: http://www.ncrel.org/sdrs/areas/issues/educatrs/leadrshp/le4ppci.htm (accessed 29.10.2011).

Webb, Michael. [Multicultural Education in Elementary and Secondary Schools]. ERIC Digest, #67. Available at: http://ericae.net/edo/ED327613.htm (accessed 15.12.2015).

##submission.downloads##

Опубліковано

2016-05-01