ПРОБЛЕМИ ДУХОВНО-МОРАЛЬНОГО РОЗВИТКУ ОСОБИСТОСТІ ДОРОСЛОЇ ЛЮДИНИ У ПРАЦЯХ ВІТЧИЗНЯНИХ УЧЕНИХ

Автор(и)

  • Iryna Pichugina Інститут інформаційних технологій і засобів навчання НАПН України, Україна

Ключові слова:

духовно-моральний розвиток, розвиток особистості, неформальна освіта дорослих, практична психологія, навчання, виховання

Анотація

Досліджено проблеми духовно-морального розвитку особистості дорослої людини у працях вітчизняних науковців. Проаналізовано напрямки освітньої діяльності та психології, в яких вчені і практики розглядають особистісний розвиток. Розглянуто такі освітні процеси, що сприяють розвитку особистості дорослої людини, як навчання і виховання, та їх здійснення у неформальній освіті і практичній психології – одному з напрямків неформальної освіти. Висвітлено можливості практикуючого психолога впливати на духовно-моральний розвиток особистості дорослої людини. Доведено, що проблеми духовно-морального розвитку особистості можуть бути ефективно вирішені, якщо в результаті педагогічної або психологічної практики скеровувати дорослих на постійну самостійну внутрішню роботу над собою.

Біографія автора

Iryna Pichugina, Інститут інформаційних технологій і засобів навчання НАПН України

аспірантка 

Посилання

Bex I.D. Psyxologiya duxovnosti V.O. Suxomlynskogo: sproba metodologichnoyi refleksiyi [The psychology of spirituality V. A. Sukhomlinsky: an attempt of methodological reflection]. V. O. Suxomlynskyj u rozdumax suchasnyx ukrayinskyx pedagogiv: monograf. / up. O.V. Suxomlynska ta in. - Lugansk : Vyd-vo DZ «LNU imeni Tarasa Shevchenka», 2012. – Pp. 150-167.

Goncharenko S.U. Ukrayinskyj pedagogichnyj slovnyk [Ukrainian pedagogical dictionary]. K.: Lybid, 1997. – 375 p.

Gusejnova E.I., Lukyanova Yu.M. Neformalna osvita yak vazhlyvyj element bezperervnoyi osvity [Non-formal education as an important element of lifelong education]. Pedagogychesky`e nauky: Strategycheskye napravlenyya reformyrovanyya systemы obrazovanyya – Sumskyj nacionalnyj agrarnyj universytet, 2012. – Available: http://www.rusnauka.com/11_NPE_2012/-Pedagogica/4_106261.doc.htm (accessed 09.10.2015).

Derkach A.A. Akmeologicheskij slovar [Acmeological dictionary]. pod obshh. red. Derkacha A.A. // Akmeologicheskij slovar.2-e izd.– M. : Izd-vo RAGS, 2005. - 161 p. (In Russ.).

Zajchenko I.V. Pedagogika [Pedagogy]. Navchalnyj posibnyk dlya studentiv vyshhyx ped. navch. zakladiv, 2-е ed. – K. : «Osvita Ukrayiny`», «KNT», 2008. – 528 p.

Zinchenko S.V. Neforma`na osvita doroslyx: psyxologichnyj kontekst [Non-formal adult education: the psychological context]. Pedagogichni innovaciyi: ideyi, realiyi, perspekty`vy`. Ser. Pedagogika. – 2014. – Vol. 1. – Pp. 87-93.

Zinchenko S.V. Socialno-psyxologichni aspekty texnologij osvity doroslyx [Socio-psychological aspects of technology adult education]. Suchasni texnologiyi osvity doroslyx: posib. – Kirovograd: Imeks-LTD, 2013. – Pp. 103 – 135.

Kobernyk O.M. Organizaciya vyxovnogo procesu na zasadax psyxologo-pedagogichnogo proektuvannya [The organization of educational process on the basis of psycho-pedagogical design]. Pedagogicheskie nauki. Ser. Metod. osnovy vospit. processa. – 2010. – Available: http://www.rusnauka.com/14_NPRT_2010/Pedagogica/66947.doc.htm. (accessed 14.04.2015).

Maksymenko S.D. Zagalna psyxologiya [General psychology]. Navch. posibnyk. – K.: Centr uchbovoyi literatury, 2008. – 3 ed., rev. and ad. – 272 p.

Maksymyuk S.P. Pedagogika [Pedagogy]. Navch. posibnyk. – K.: Kondor, 2005. – 667 p.

Pavelkiv R.V. Zagalna psyxologiya [General psychology]. Zagalna psyxologiya: pidruch. -K.: Kondor, 2009. – ed. 3, ad. –576 p. – Available: http://libfree.com/145241114-psihologiyazagalna_psihologiya__pavelkiv_rv.html (accessed 14.03.2016).

Panok V.G. Teoretyko-metodologichni zasady rozvytku praktychnoyi psyxologiyi v Ukrayini. Avtoref., dok. psyx. n. [Theoretical and methodological basis for the development of practical psychology in Ukraine. Doc.psych.sci. author.] In-t psyxologiyi imeni G.S. Kostyuka NAP Ukrayiny`. - К. -2011. – 28 p.

Petrovskij A.V. Psihologicheskij slovar [Psychological dictionary]. M.: Politizdat - 1990. – 2 ed., rev. and ad. – 494 p. (In Russ.).

Sigayeva L.Ye. Sutnist i xarakterystyka texnologij navchannya doroslyx [The essence and characteristics of technologies for adult learning]. Suchasni texnologiyi osvity doroslyx: posib. – Kirovograd: Imeks-LTD, 2013. – Pp. 70 – 102.

Suhomlinskij V.A. Sto sovetov uchitelju [One hundred tips for teacher] – Available: http://www.klex.ru/bap. (accessed 25.08.2015). (In Russ.).

Xatunceva S.M. Samorozvytok yak komponent samovdoskonalennya vchytelya [Self-development as a component of self-improvement of teachers]. Pedagogika ta psy`xologiya: zb.nauk.pr. –Xarkiv: XNPU im. G. S. Skovorody`, 2014 – Vol. 45 – Pp. 168 – 179. – Available : http://journals.hnpu.edu.ua/ojs/psyped/article/view/1413 (accessed 23.03.2015).

##submission.downloads##

Опубліковано

2016-05-01

Як цитувати

Pichugina, I. (2016). ПРОБЛЕМИ ДУХОВНО-МОРАЛЬНОГО РОЗВИТКУ ОСОБИСТОСТІ ДОРОСЛОЇ ЛЮДИНИ У ПРАЦЯХ ВІТЧИЗНЯНИХ УЧЕНИХ. Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Серія: педагогіка, (1), 196–202. вилучено із http://nzp.tnpu.edu.ua/article/view/82370