РОЗВИТОК ІГРОВОГО ФЕНОМЕНА В ЕПОХУ НОВОГО ЧАСУ І ПРОСВІТНИЦТВА ЯК ПЕДАГОГІЧНА ПРОБЛЕМА
Ключові слова:
гра, феномен, педагогічний вплив, мислитель, Новий час, ПросвітництвоАнотація
Обґрунтовано необхідність вивчення ігрового феномену в часовому просторі. Розкрито основні погляди мислителів щодо феномену гри в епоху Нового часу і Просвітництва. З’ясовано, що ігровий феномен відображає складне й багатогранне явище, яке пізнається людиною через досвід, осягається на чуттєвому рівні і сприяє розвитку та самовдосконаленню особистості. Визначено властиві для цього періоду розвитку людства провідні характеристики гри, що обумовлені соціальними, економічними та політичними чинниками. Сутнісні характеристики гри пов’язуються з такими категоріями, як активність, свобода, естетика, насолода, суперечливість, трансформація й удосконалення. Вказано, що потенційні можливості гри доцільно використовувати не виокремлено (як форму, засіб чи метод педагогічного впливу), а комплексно, забезпечуючи одночасно різнобічний розвиток особистості, досягнення цілей фізичного виховання і спорту.
Посилання
Dekart, R. (2001), Mirkuvannya pro metod, shchob pravyl'no spryamovuvaty sviy rozum i vidshukovuvaty istynu v naukakh [Discourse on the Method of Rightly Conducting the Reason and Seeking the Truth in the Sciences], Tandem, Kyiv. (in Ukr.)
Dydro, D. (1980), “The Paradox of the actor”, Эstetyka i lyteraturnaya krytyka, available at: http://philolog.petrsu.ru/filolog/didropar.htm (accessed 25 October 2016).
Komenskiy Ya. A. (1982), Izbrannye pedagogicheskie sochineniya, T. 1 [Selected pedagogical works, Vol. 1], Pedagogika, Moskva. (in Russ.)
Komenskiy Ya. A. (1982), Izbrannye pedagogicheskie sochineniya, T. 2 [Selected pedagogical works, Vol. 2], Pedagogika, Moskva. (in Russ.)
Lokk, D. (1960), Izbrannye filosofskie proizvedeniya, T. 1 [Selected philosophical works, Vol. 1], Sotsekgiz, Moskva. (in Russ.)
Naumchuk, V. I. (2016), “Making of a game phenomenon from ancient times to the Renaissance era”, Naukovyy chasopys Natsional'noho pedahohichnoho universytetu imeni M. P. Drahomanova, Vol. 15. № 8(78K)16, pp. 66-71. (in Ukr.)
Russo, Zh.-Zh. (1981), Pedagogicheskie sochineniya. V 2-kh tomakh [Pedagogical writings. In 2 vols], Pedagogika, Moskva. (in Russ.)
Skovoroda, H. (2005), Tvory u 2-kh tomakh [Works in 2 volumes], Oberehy, Kyiv. (in Ukr.)
Zhidkov, V. S. & Klyavina, T. A. (2010), Sotsiologiya iskusstva [Sociology of art], Progress-Traditsiya, Moskva. (in Russ.)
Spinoza, B. (2015), ”Ethics“, available at: http://vzms.org/spinoza.htm (accessed 10 November 2016).
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2016 Volodymyr Naumchuk
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).