РОЗВИТОК ІГРОВОГО ФЕНОМЕНА В ЕПОХУ НОВОГО ЧАСУ І ПРОСВІТНИЦТВА ЯК ПЕДАГОГІЧНА ПРОБЛЕМА

Автор(и)

  • Volodymyr Naumchuk Тернопільський національний педагогічний університет ім. В. Гнатюка, Ukraine

Ключові слова:

гра, феномен, педагогічний вплив, мислитель, Новий час, Просвітництво

Анотація

Обґрунтовано необхідність вивчення ігрового феномену в часовому просторі. Розкрито основні погляди мислителів щодо феномену гри в епоху Нового часу і Просвітництва. З’ясовано, що ігровий феномен відображає складне й багатогранне явище, яке пізнається людиною через досвід, осягається на чуттєвому рівні і сприяє розвитку та самовдосконаленню особистості. Визначено властиві для цього періоду розвитку людства провідні характеристики гри, що обумовлені соціальними, економічними та політичними чинниками. Сутнісні характеристики гри пов’язуються з такими категоріями, як активність, свобода, естетика, насолода, суперечливість, трансформація й удосконалення. Вказано, що потенційні можливості гри доцільно використовувати не виокремлено (як форму, засіб чи метод педагогічного впливу), а комплексно, забезпечуючи одночасно різнобічний розвиток особистості, досягнення цілей фізичного виховання і спорту.

Біографія автора

Volodymyr Naumchuk, Тернопільський національний педагогічний університет ім. В. Гнатюка

кандидат педагогічних наук, доцент

Посилання

Dekart, R. (2001), Mirkuvannya pro metod, shchob pravyl'no spryamovuvaty sviy rozum i vidshukovuvaty istynu v naukakh [Discourse on the Method of Rightly Conducting the Reason and Seeking the Truth in the Sciences], Tandem, Kyiv. (in Ukr.)

Dydro, D. (1980), “The Paradox of the actor”, Эstetyka i lyteraturnaya krytyka, available at: http://philolog.petrsu.ru/filolog/didropar.htm (accessed 25 October 2016).

Komenskiy Ya. A. (1982), Izbrannye pedagogicheskie sochineniya, T. 1 [Selected pedagogical works, Vol. 1], Pedagogika, Moskva. (in Russ.)

Komenskiy Ya. A. (1982), Izbrannye pedagogicheskie sochineniya, T. 2 [Selected pedagogical works, Vol. 2], Pedagogika, Moskva. (in Russ.)

Lokk, D. (1960), Izbrannye filosofskie proizvedeniya, T. 1 [Selected philosophical works, Vol. 1], Sotsekgiz, Moskva. (in Russ.)

Naumchuk, V. I. (2016), “Making of a game phenomenon from ancient times to the Renaissance era”, Naukovyy chasopys Natsional'noho pedahohichnoho universytetu imeni M. P. Drahomanova, Vol. 15. № 8(78K)16, pp. 66-71. (in Ukr.)

Russo, Zh.-Zh. (1981), Pedagogicheskie sochineniya. V 2-kh tomakh [Pedagogical writings. In 2 vols], Pedagogika, Moskva. (in Russ.)

Skovoroda, H. (2005), Tvory u 2-kh tomakh [Works in 2 volumes], Oberehy, Kyiv. (in Ukr.)

Zhidkov, V. S. & Klyavina, T. A. (2010), Sotsiologiya iskusstva [Sociology of art], Progress-Traditsiya, Moskva. (in Russ.)

Spinoza, B. (2015), ”Ethics“, available at: http://vzms.org/spinoza.htm (accessed 10 November 2016).

##submission.downloads##

Опубліковано

2016-09-27

Як цитувати

Naumchuk, V. (2016). РОЗВИТОК ІГРОВОГО ФЕНОМЕНА В ЕПОХУ НОВОГО ЧАСУ І ПРОСВІТНИЦТВА ЯК ПЕДАГОГІЧНА ПРОБЛЕМА. Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Серія: педагогіка, (3), 19–25. вилучено із http://nzp.tnpu.edu.ua/article/view/86056