ОРГАНІЗАЦІЯ ОСОБИСТІСНОГО САМОВДОСКОНАЛЕННЯ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ У СИСТЕМІ ПОЗААУДИТОРНОЇ РОБОТИ
Ключові слова:
позааудиторна робота, форми і напрями позааудиторної роботи, самовдосконалення, особистісне самовдосконаленняАнотація
Позааудиторна робота розглядається як невід’ємна складова навчально-виховного процесу педагогічного вищого навчального закладу (ВНЗ), що забезпечує його безперервність і поєднує в собі освітню (самоосвітню) та виховну (самовиховну) діяльність майбутніх вчителів у вільний від занять час. Акцентується увага на тому, що позааудиторна робота як підсистема навчально-виховного процесу є цілісним утворенням і відповідно має всі системні ознаки: мету, завдання, функції, структуру, зміст, форми, методи та засоби. Визначаються особливості позааудиторної роботи щодо впливу на особистісний розвиток майбутнього вчителя. Вказється, що використання різних форм і напрямів позааудиторної роботи надає можливість розширити вплив на формування особистісних і професійних якостей майбутнього вчителя, стимулювати активність студентів, забезпечити умови розвитку в них здібностей і реалізацію потреб щодо власного розвитку.
Посилання
Vitvy`cz`ka S. S. Osnovy` pedagogiky` vy`shhoyi shkoly`: Pidruchny`k za modul`no-rejty`ngovoyu sy`stemoyu navchannya dlya studentiv magistratury [Foundations of higher education: Textbook by module-rating system of training for graduate students], Kyiv, Centr navchalnoyi literatury, 2006, 384 p.
Gavry`lyuk O. Organizaciya pozaaudy`tornoyi vy`xovnoyi roboty` z formuvannya komunikaty`vnoyi kul`tury` majbutnix uchy`teliv (na materiali kursu «inozemna mova, profesijno spryamovana») [The organization of extracurricular educational work on formation of communicative culture of future teachers (based on the course "foreign language professionally-directed")], Proceedings of the National Academy of State border service of Ukraine, 2013, Vol. 2, pp. 8385.
Kondrashova L. V. Vneauditornaja rabota po pedagogike v pedagogicheskom institute [Extracurricular work on pedagogy at the pedagogical Institute], Kyiv , Vysshaja shkola ,1988, 160 p.
Orlova O. Osoby`stisne samovdoskonalennya uchnya osnovnoyi shkoly`: analiz kategorij ta ponyat`[Self-perfection of the pupil of the basic school: the analysis of categories and concepts], Zbirnyk naukovyx pracz Umanskogo derzhavnogo pedagogichnogo universytetu, 2013, Vol.1, pp. 188–196.
Pedagogika vy`shhoyi shkoly`: navch. posib. [Higher school pedagogics: textbook. manual.], Z. N. Kurlyand, R. I. Xmelyuk, A. V. Semenova ta in.; za red. Z. N. Kurlyand., Kyiv, Znannya, 2007, 495 p.
Pedagogichny`j slovny`k [Pedagogical dictionary], za red. M. D. Yarmachenka, Kyiv, Ped. Dumka, 2001, 167 p.
Petry`chenko L. O. Pidgotovka majbutn`ogo vchy`telya pochatkovoyi shkoly` do innovacijnoyi diyal`nosti v pozaaudy`tornij roboti: avtoref. dy`s. ... kand. ped. nauk [The training of future primary school teachers to innovative activity at extracurricular work], Kirovograd, 2007, 20 p.
Petrovy`ch V. S., Petrovy`ch V. V. Gumanizaciya pozaaudy`tornoyi diyal`nosti uchniv [Humanization of extracurricular activities of students], Gumanizaciya ta gumanitaryzaciya profesijnoyi osvity: naukovo-metod. zb., Kyiv, ISDO, 1996, pp. 118–121.
Reznichenko O. M. Pozaaudy`torna vy`xovna robota u vy`shhy`x texnichny`x zakladax u drugij polovy`ni XX st.. ta napryamy` stanovlennya novogo pokolinnya specialistiv [Extracurricular educational work in higher technical institutions in the second half of XX cent. and directions of formation of new generation of experts], Probl. Inzh.-ped. osvity, 2009, Vol. 24-25, pp. 461–466.
Ujsimbayeva N. V. Zmist, struktura ta osobly`vosti organizaciyi pozaaudy`tornoyi roboty` majbutn`ogo vchy`telya yak skladova jogo osoby`stisnogo samovdoskonalennya [The content, structure and peculiarities of organization of independent work of future teachers as a component of personal self-perfection], Science and Education a New Dimension: Pedagogy and Psychology, Vol. 36, Issue 74, 2015, pp. 69–71.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2016 Nataliya Uisimbaeva
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).