ОСОБЛИВОСТІ ПРОФЕСІЙНОГО РОЗВИТКУ УЧИТЕЛІВ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ В УМОВАХ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

  • Oksana Voitovska Національний педагогічний університет ім. М. П. Драгоманова, Україна

Ключові слова:

професійний розвиток, учителі фізичної культури, освіта дорослих, післядипломна педагогічна освіта

Анотація

Здійснено аналіз науково-педагогічної літератури щодо проблеми професійного розвитку учителів фізичної культури в умовах післядипломної педагогічної освіти. Дано власне визначення поняття «професійний розвиток учителів фізичної культури». Зазначено, що в сучасних умовах, якість і рівень підготовки вчителів фізичної культури не в повній мірі задовольняють потреби особистості, суспільства і держави. Новому українському суспільству з його проблемами, потрібні вчителі фізичної культури інноваційного типу, що поєднують в собі духовне і фізичне багатство, здатність до творчої співпраці, які покликані утворювати, розвивати і виховувати нові покоління українців. Визначено, що створення у системі післядипломної освіти умов для актуалізації у вчителів фізичної культури потреби формування мотивації, ціннісних орієнтацій, у їх неперервному професійному розвитку, та забезпечення організаційно-методичного супроводу їх руху до високого рівня професійної компетентності та у професійній самореалізації вчителів фізичної культури є важливими й актуальними завданнями післядипломної педагогічної освіти. 

Біографія автора

Oksana Voitovska, Національний педагогічний університет ім. М. П. Драгоманова

кандидат педагогічних наук, доцент

Посилання

Chobitko M. G. Osobystisne i profesiine samovyznachennia maibutnoho uchytelia [Personal and professional self-determination of teacher’s future] / M. G. Chobitko // Pedahohichna nauka: istoriia, teoriia, praktyka, tendentsii rozvytku. – 2009. – Vypusk 3 – S. 47­50.

Neperervna profesiina osvita : filosofiia, pedahohichni paradyhmy, prohnoz: monohr. [Continuing professional education: philosophy, pedagogical paradigm forecast: monograf.] / V. G. Kremen, V. P. Andrushchenko, I. A. Ziaziun, ta inshi : In-t pedahoh. i psykholoh. prof. osvity APN Ukrainy. − K.: Nauk. dumka, 2003. − 852 s.

Knowles M. S. The Modern Practice of Adult Education. From Pedagogy to Andragogy / M. S. Knowles − Chicago, 1980. − 245 p.

Morozova M. Rozvytok profesiinoi kompetentnosti vykladacha v protsesi profesiinoho rozvytku: [Elektronnyi resurs] [The development of competencies of the lecturer in the course of professional development] / M. Morozova // Teoriia ta metodyka upravlinnia osvitoiu / DVNZ «Un-t menedzh. osvity» NAPN Ukrainy. – 2012. № 9. – S. 7 – Rezhym dostupu do zhurnalu: http://tme.umo.edu.ua/docs/9/29.pdf

Filosofskyi slovnyk [Philosophical dictionary] / za red. chlen-kor. AN SRSR, akad. AN SRSR V. I. Shynkaruka. – 2-e vyd. pererob. i dop. – K. : Holov. red. URE, 1986. – 800 s.

Protasova N. G. Pisljadyplomna osvita pedagogiv: zmist, struktura, tendencii' rozvytku [Postgraduate education teachers: content, structure and tendencies of development] − K., 1998. − 176 s.

Sihaieva L. Ie. Profesiinyi rozvytok osobystosti vchytelia v systemi pisliadyplomnoi osvity [Professional development of teacher’s individual in postgraduate education] / L. Ie. Sihaieva // Osvita doroslykh: teoriia, dosvid, perspektyvy: [zbirnyk naukovykh prats] / Natsionalna akademiia pedahohichnykh nauk Ukrainy; Instytut pedahohichnoi osvity i osvity doroslykh; / za red. V. G. Kremenia. – K. : NAPN Ukrainy, 2015. Vypusk 1(10). – S. 252­260.

Shyian B. M. Pidhotovka vchytelia fizychnoi kultury tretoho tysiacholittia [Training teachers of physical culture of the third millennium ] / B. M. Shyian // Kontseptsiia rozvytku haluzi fizychnoho vykhovannia i sportu v Ukraini : zb. nauk. pr. – Rivne : Prynt Khauz, 2001. – S. 371-374.

Vajnola R. H. Pedagogichni zasady osobystisnogo rozvytku majbutn'ogo social'nogo pedagoga v procesi profesijnoi' pidgotovky [Pedagogical principles of personal development of the future social teacher in the course of training]: avtoref. dys… doktora ped. nauk: 13.00.04 / Vajnola Renate Hejkii'vna ; Nacional'nyj pedagogichnyj universytet imeni M. P. Dragomanova. – K., 2009. – 46 s.

Vygotskyj L. S. Pedagogycheskaja psyhologyja [Pedagogical psychology] /L. V. Vygotskyj // Pod red. V. V. Davydova. M.: ACT: Astrel: Hranytel. 2008. − 670 s.

Zmeev S. Y. Andragogyka: osnovy teoryy, ystoryy y tehnologyy obuchenyja vzroslyh [Andragogy: foundation of theory, history and technology of learning adults] / S. Y. Zmeev. – M. : PER SЭ, 2007. – 272 s.

##submission.downloads##

Опубліковано

2016-09-27

Як цитувати

Voitovska, O. (2016). ОСОБЛИВОСТІ ПРОФЕСІЙНОГО РОЗВИТКУ УЧИТЕЛІВ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ В УМОВАХ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ. Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Серія: педагогіка, (3), 81–87. вилучено із http://nzp.tnpu.edu.ua/article/view/90807