ДІАГНОСТИЧНИЙ КОМПОНЕНТ ФУНДАМЕНТАЛІЗАЦІЇ БАЗОВОЇ МАТЕМАТИЧНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ ТЕХНІЧНОГО ПРОФІЛЮ У ВИЩИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДАХ

Автор(и)

  • Tetyana Yarkho Харківський національний автомобільно-дорожній університет, Україна

Ключові слова:

діагностичний компонент, фундаменталізація математичної підготовки, базова математична підготовка, математична компетентність, генералізація знань, креативне мислення

Анотація

Показано , що процес фундаменталізації математичної підготовки майбутніх фахівців технічного профілю у вищих навчальних закладах (ВНЗ), який відповідає новій моделі освіти на засадах компетентнісного підходу, потребує модернізації існуючих систем і технологій контролю якості навчання. Представлено ідеологію діагностичного компонента фундаменталізації базової математичної підготовки щодо контролю формування математичної компетентності майбутніх фахівців технічного профілю в умовах багатоступеневої вищої освіти. Запропоновано послідовне здійснення сукупності спадкоємних видів контролю: пропедевтичного, тематичного, періодичного, підсумкового, резидуального. Змістове наповнення і технологія впровадження вказаних видів контролю передбачають врахування заходів фундаменталізації математичної підготовки майбутніх фахівців технічного профілю у ВНЗ.

Біографія автора

Tetyana Yarkho, Харківський національний автомобільно-дорожній університет

кандидат технічних наук, доцент

Посилання

Alekseeva E. E. Kreatyvno oryentyrovannaya matematycheskaya podhotovka studenta vuza kak osnova formyrovanyya eho klyuchevыkh kompetentsyy / E. E. Alekseeva // Sovremennye yssledovanyya sotsyal'nykh problem. – 2010. – № 3. – S. 8–12.

Aleshchanova Y. V. Pedahohycheskoe testyrovanye kak sredstvo povyshenyya kachestva kontrolya y otsenky эffektyvnosty uchebnoho protsessa v VUZe / Y.V. Aleshchanova, N.A. Frolova // Sovremennye problemy nauky y obrazovanyya. – 2007. – № 6. – S. 13–17.

Breytynham Э. K. Novye obrazovatel'nye tendentsyy v obespechenyy kachestva ponymayushcheho usvoenyya matematyky / Э.K. Breytynham, Y.V. Kysel'nykov // Chelovek y obrazovanye. – 2010. – № 2 (23). – S. 78–81.

Voytsekhovych V. Э. Hospodstvuyushchye styly matematycheskoho mыshlenyya / V. Э. Voytsekhovych // Styly v matematyke: sotsyokul'turnaya fylosofyya matematyky. – 1999. – S. 495–505.

Mykhaylova N. V. Systemnыy styl' nauchnoho mыshlenyya v fylosofskoy kontseptsyy obosnovanyya matematyky / N. V. Mykhaylova // Fylosofyya y sotsyal'nыe nauky. – 2013. – № 1. – S. 44–49.

Nokhryna N. N. Vozmozhnosty testyrovanyya v obrazovatel'noy deyatel'nosty / N. N. Nokhryna // Myr obrazovanyya – obrazovanye v myre. – 2008. – № 1. – S. 199–204.

Sultanova L. B. Rol' yntuytsyy y neyavnoho znanyya v formyrovanyy stylya matematycheskoho mыshlenyya / L. B. Sultanova // Styly v matematyke: sotsyokul'turnaya fylosofyya matematyky. – 1999. – S. 66–76.

Chornous Vira. Kreatyvne myslennya u tvorchykh poshukakh osobystosti: literaturnyy ohlyad / Vira Chornous // Nova pedahohichna dumka: naukovo-metodychniy zhurnal. – 2014. – № 1. – S. 38–41.

Yarkho T. O. Matematychna pidhotovka maybutnikh fakhivtsiv tekhnichnoho profilyu v intehrovanomu protsesi fundamentalizatsiyi profesiynoyi tekhnichnoyi pidhotovky u VNZ / T. O. Yarkho // Humanitarnyy visnyk DVNZ «Pereyaslav-Khmel'nyts'kyy derzhavnyy pedahohichnyy universytet imeni Hryhoriya Skovorody. – Dodatok 1 do Vyp. 36. Tom VIII (68): Tematychnyy vypusk «Vyshcha osvita Ukrayiny v konteksti intehratsiyi do yevropeys'koho osvitn'oho prostoru». – 2016. – S. 345–353.

Yarkho T. O. Spadkoyemnist' riznovydiv matematychnoyi pidhotovky maybutnikh fakhivtsiv tekhnichnoho profilyu v protsesi yiyi fundamentalizatsiyi u VNZ / T. O. Yarkho // Naukovi zapysky. Seriya: problemy metodyky fizyko-matematychnoyi i tekhnolohichnoyi osvity. – 2016. – Vyp. 9. – S. 123–127.

Yarkho T. O. Sutnist' kompetentnisnoho pidkhodu u vyshchiy tekhnichniy osviti / T. O. Yarkho // Humanitarnyy visnyk DVNZ «Pereyaslav-Khmel'nyts'kyy derzhavnyy pedahohichnyy universytet imeni Hryhoriya Skovorody. – Dodatok 1 do Vyp. 36. Tom II (62): Tematychnyy vypusk «Vyshcha osvita Ukrayiny v konteksti intehratsiyi do yevropeys'koho osvitn'oho prostoru». – 2015. – S. 362–370.

Yarkho T. O. Fundamentalizatsiya profesiynoyi pidhotovky v tekhnichnomu universyteti yak osnova metodolohiyi kompetentnisnoho pidkhodu u suchasnyy inzhenerniy osviti / T. O. Yarkho // Suchasni informatsiyni tekhnolohiyi ta innovatsiyni metodyky navchannya u pidhotovtsi fakhivtsiv: metodolohiya, teoriya, dosvid, problemy: zb. nauk. pr. – 2013. – Vyp. 36. – S. 496–500.

Torrance E. The nature of creating as manifest in the testing / E. Torrance // The nature of creativity. – 1988. – P. 43–73.

##submission.downloads##

Опубліковано

2016-09-27

Як цитувати

Yarkho, T. (2016). ДІАГНОСТИЧНИЙ КОМПОНЕНТ ФУНДАМЕНТАЛІЗАЦІЇ БАЗОВОЇ МАТЕМАТИЧНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ ТЕХНІЧНОГО ПРОФІЛЮ У ВИЩИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДАХ. Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Серія: педагогіка, (3), 94–100. вилучено із http://nzp.tnpu.edu.ua/article/view/90817