ДІАГНОСТИЧНИЙ КОМПОНЕНТ ФУНДАМЕНТАЛІЗАЦІЇ БАЗОВОЇ МАТЕМАТИЧНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ ТЕХНІЧНОГО ПРОФІЛЮ У ВИЩИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДАХ

Tetyana Yarkho

Анотація


Показано , що процес фундаменталізації математичної підготовки майбутніх фахівців технічного профілю у вищих навчальних закладах (ВНЗ), який відповідає новій моделі освіти на засадах компетентнісного підходу, потребує модернізації існуючих систем і технологій контролю якості навчання. Представлено ідеологію діагностичного компонента фундаменталізації базової математичної підготовки щодо контролю формування математичної компетентності майбутніх фахівців технічного профілю в умовах багатоступеневої вищої освіти. Запропоновано послідовне здійснення сукупності спадкоємних видів контролю: пропедевтичного, тематичного, періодичного, підсумкового, резидуального. Змістове наповнення і технологія впровадження вказаних видів контролю передбачають врахування заходів фундаменталізації математичної підготовки майбутніх фахівців технічного профілю у ВНЗ.


Ключові слова


діагностичний компонент; фундаменталізація математичної підготовки; базова математична підготовка; математична компетентність; генералізація знань; креативне мислення

Повний текст:

PDF

Посилання


Alekseeva E. E. Kreatyvno oryentyrovannaya matematycheskaya podhotovka studenta vuza kak osnova formyrovanyya eho klyuchevыkh kompetentsyy / E. E. Alekseeva // Sovremennye yssledovanyya sotsyal'nykh problem. – 2010. – № 3. – S. 8–12.

Aleshchanova Y. V. Pedahohycheskoe testyrovanye kak sredstvo povyshenyya kachestva kontrolya y otsenky эffektyvnosty uchebnoho protsessa v VUZe / Y.V. Aleshchanova, N.A. Frolova // Sovremennye problemy nauky y obrazovanyya. – 2007. – № 6. – S. 13–17.

Breytynham Э. K. Novye obrazovatel'nye tendentsyy v obespechenyy kachestva ponymayushcheho usvoenyya matematyky / Э.K. Breytynham, Y.V. Kysel'nykov // Chelovek y obrazovanye. – 2010. – № 2 (23). – S. 78–81.

Voytsekhovych V. Э. Hospodstvuyushchye styly matematycheskoho mыshlenyya / V. Э. Voytsekhovych // Styly v matematyke: sotsyokul'turnaya fylosofyya matematyky. – 1999. – S. 495–505.

Mykhaylova N. V. Systemnыy styl' nauchnoho mыshlenyya v fylosofskoy kontseptsyy obosnovanyya matematyky / N. V. Mykhaylova // Fylosofyya y sotsyal'nыe nauky. – 2013. – № 1. – S. 44–49.

Nokhryna N. N. Vozmozhnosty testyrovanyya v obrazovatel'noy deyatel'nosty / N. N. Nokhryna // Myr obrazovanyya – obrazovanye v myre. – 2008. – № 1. – S. 199–204.

Sultanova L. B. Rol' yntuytsyy y neyavnoho znanyya v formyrovanyy stylya matematycheskoho mыshlenyya / L. B. Sultanova // Styly v matematyke: sotsyokul'turnaya fylosofyya matematyky. – 1999. – S. 66–76.

Chornous Vira. Kreatyvne myslennya u tvorchykh poshukakh osobystosti: literaturnyy ohlyad / Vira Chornous // Nova pedahohichna dumka: naukovo-metodychniy zhurnal. – 2014. – № 1. – S. 38–41.

Yarkho T. O. Matematychna pidhotovka maybutnikh fakhivtsiv tekhnichnoho profilyu v intehrovanomu protsesi fundamentalizatsiyi profesiynoyi tekhnichnoyi pidhotovky u VNZ / T. O. Yarkho // Humanitarnyy visnyk DVNZ «Pereyaslav-Khmel'nyts'kyy derzhavnyy pedahohichnyy universytet imeni Hryhoriya Skovorody. – Dodatok 1 do Vyp. 36. Tom VIII (68): Tematychnyy vypusk «Vyshcha osvita Ukrayiny v konteksti intehratsiyi do yevropeys'koho osvitn'oho prostoru». – 2016. – S. 345–353.

Yarkho T. O. Spadkoyemnist' riznovydiv matematychnoyi pidhotovky maybutnikh fakhivtsiv tekhnichnoho profilyu v protsesi yiyi fundamentalizatsiyi u VNZ / T. O. Yarkho // Naukovi zapysky. Seriya: problemy metodyky fizyko-matematychnoyi i tekhnolohichnoyi osvity. – 2016. – Vyp. 9. – S. 123–127.

Yarkho T. O. Sutnist' kompetentnisnoho pidkhodu u vyshchiy tekhnichniy osviti / T. O. Yarkho // Humanitarnyy visnyk DVNZ «Pereyaslav-Khmel'nyts'kyy derzhavnyy pedahohichnyy universytet imeni Hryhoriya Skovorody. – Dodatok 1 do Vyp. 36. Tom II (62): Tematychnyy vypusk «Vyshcha osvita Ukrayiny v konteksti intehratsiyi do yevropeys'koho osvitn'oho prostoru». – 2015. – S. 362–370.

Yarkho T. O. Fundamentalizatsiya profesiynoyi pidhotovky v tekhnichnomu universyteti yak osnova metodolohiyi kompetentnisnoho pidkhodu u suchasnyy inzhenerniy osviti / T. O. Yarkho // Suchasni informatsiyni tekhnolohiyi ta innovatsiyni metodyky navchannya u pidhotovtsi fakhivtsiv: metodolohiya, teoriya, dosvid, problemy: zb. nauk. pr. – 2013. – Vyp. 36. – S. 496–500.

Torrance E. The nature of creating as manifest in the testing / E. Torrance // The nature of creativity. – 1988. – P. 43–73.


Пристатейна бібліографія ГОСТ


Алексеева Е. Е. Креативно ориентированная математическая подготовка студента вуза как основа формирования его ключевых компетенций / Е. Е. Алексеева // Современные исследования социальных проблем. – 2010. – № 3. – С. 8–12.

Алещанова И. В. Педагогическое тестирование как средство повышения качества контроля и оценки эффективности учебного процесса в вузе / И. В. Алещанова, Н. А. Фролова // Современные проблемы науки и образования. – 2007. – № 6. – С. 13–17.

Брейтингам Э. К. Новые образовательные тенденции в обеспечении качества понимающего усвоения математики / Э. К. Брейтингам, И. В. Кисельников // Человек и образование. – 2010. – № 2 (23). – С. 78–81.

Войцехович В. Э. Господствующие стили математического мышления / В. Э. Войцехович // Стили в математике: социокультурная философия математики. – 1999. – С. 495–505.

Михайлова Н. В. Системный стиль научного мышления в философской концепции обоснования математики / Н. В. Михайлова // Философия и социальные науки. – 2013. – № 1. – С. 44–49.

Нохрина Н. Н. Возможности тестирования в образовательной деятельности / Н. Н. Нохрина // Мир образования – образование в мире. – 2008. – № 1. – С. 199–204.

Султанова Л. Б. Роль интуиции и неявного знания в формировании стиля математического мышления / Л. Б. Султанова // Стили в математике: социокультурная философия математики. – 1999. – С. 66–76.

Чорноус В. Креативне мислення у творчих пошуках особистості: літературний огляд / В. Чорноус // Нова педагогічна думка: науково-методичній журнал. – 2014. – №1. – С. 38–41.

Ярхо Т. О. Математична підготовка майбутніх фахівців технічного профілю в інтегрованому процесі фундаменталізації професійної технічної підготовки у ВНЗ / Т. О. Ярхо // Гуманітарний вісник ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди. – Додаток 1 до Вип. 36. Том VIII (68): Тематичний випуск «Вища освіта України в контексті інтеграції до європейського освітнього простору». – 2016. – С. 345–353.

Ярхо Т. О. Спадкоємність різновидів математичної підготовки майбутніх фахівців технічного профілю в процесі її фундаменталізації у ВНЗ / Т. О. Ярхо // Наукові записки. Серія: проблеми методики фізико-математичної і технологічної освіти. – 2016. – Вип. 9. – С. 123–127.

Ярхо Т. О. Сутність компетентнісного підходу у вищій технічній освіті / Т. О. Ярхо // Гуманітарний вісник ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди. Додаток 1 до Вип. 36. Том II (62): Тематичний випуск «Вища освіта України в контексті інтеграції до європейського освітнього простору». – 2015. – С. 362–370.

Ярхо Т. О. Фундаменталізація професійної підготовки в технічному університеті як основа методології компетентнісного підходу у сучасний інженерній освіті / Т. О. Ярхо // Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання у підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми: зб. наук. праць. – 2013. – Вип. 36. – С. 496–500.

Тorrаnce E. The nature of creating as manifest in the testing / E. Тorrаnce // The nature of creativity. – 1988. – P. 43–73.



Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.


Copyright (c) 2016 Tetyana Yarkho

Creative Commons License
Ця робота ліцензована Creative Commons Attribution 4.0 International License.

Ліцензія Creative Commons

Твір "Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Серія: педагогіка", створений Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка ліцензовано за ліцензією Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна.