ДІАГНОСТИЧНИЙ КОМПОНЕНТ ФУНДАМЕНТАЛІЗАЦІЇ БАЗОВОЇ МАТЕМАТИЧНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ ТЕХНІЧНОГО ПРОФІЛЮ У ВИЩИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДАХ
Ключові слова:
діагностичний компонент, фундаменталізація математичної підготовки, базова математична підготовка, математична компетентність, генералізація знань, креативне мисленняАнотація
Показано , що процес фундаменталізації математичної підготовки майбутніх фахівців технічного профілю у вищих навчальних закладах (ВНЗ), який відповідає новій моделі освіти на засадах компетентнісного підходу, потребує модернізації існуючих систем і технологій контролю якості навчання. Представлено ідеологію діагностичного компонента фундаменталізації базової математичної підготовки щодо контролю формування математичної компетентності майбутніх фахівців технічного профілю в умовах багатоступеневої вищої освіти. Запропоновано послідовне здійснення сукупності спадкоємних видів контролю: пропедевтичного, тематичного, періодичного, підсумкового, резидуального. Змістове наповнення і технологія впровадження вказаних видів контролю передбачають врахування заходів фундаменталізації математичної підготовки майбутніх фахівців технічного профілю у ВНЗ.
Посилання
Alekseeva E. E. Kreatyvno oryentyrovannaya matematycheskaya podhotovka studenta vuza kak osnova formyrovanyya eho klyuchevыkh kompetentsyy / E. E. Alekseeva // Sovremennye yssledovanyya sotsyal'nykh problem. – 2010. – № 3. – S. 8–12.
Aleshchanova Y. V. Pedahohycheskoe testyrovanye kak sredstvo povyshenyya kachestva kontrolya y otsenky эffektyvnosty uchebnoho protsessa v VUZe / Y.V. Aleshchanova, N.A. Frolova // Sovremennye problemy nauky y obrazovanyya. – 2007. – № 6. – S. 13–17.
Breytynham Э. K. Novye obrazovatel'nye tendentsyy v obespechenyy kachestva ponymayushcheho usvoenyya matematyky / Э.K. Breytynham, Y.V. Kysel'nykov // Chelovek y obrazovanye. – 2010. – № 2 (23). – S. 78–81.
Voytsekhovych V. Э. Hospodstvuyushchye styly matematycheskoho mыshlenyya / V. Э. Voytsekhovych // Styly v matematyke: sotsyokul'turnaya fylosofyya matematyky. – 1999. – S. 495–505.
Mykhaylova N. V. Systemnыy styl' nauchnoho mыshlenyya v fylosofskoy kontseptsyy obosnovanyya matematyky / N. V. Mykhaylova // Fylosofyya y sotsyal'nыe nauky. – 2013. – № 1. – S. 44–49.
Nokhryna N. N. Vozmozhnosty testyrovanyya v obrazovatel'noy deyatel'nosty / N. N. Nokhryna // Myr obrazovanyya – obrazovanye v myre. – 2008. – № 1. – S. 199–204.
Sultanova L. B. Rol' yntuytsyy y neyavnoho znanyya v formyrovanyy stylya matematycheskoho mыshlenyya / L. B. Sultanova // Styly v matematyke: sotsyokul'turnaya fylosofyya matematyky. – 1999. – S. 66–76.
Chornous Vira. Kreatyvne myslennya u tvorchykh poshukakh osobystosti: literaturnyy ohlyad / Vira Chornous // Nova pedahohichna dumka: naukovo-metodychniy zhurnal. – 2014. – № 1. – S. 38–41.
Yarkho T. O. Matematychna pidhotovka maybutnikh fakhivtsiv tekhnichnoho profilyu v intehrovanomu protsesi fundamentalizatsiyi profesiynoyi tekhnichnoyi pidhotovky u VNZ / T. O. Yarkho // Humanitarnyy visnyk DVNZ «Pereyaslav-Khmel'nyts'kyy derzhavnyy pedahohichnyy universytet imeni Hryhoriya Skovorody. – Dodatok 1 do Vyp. 36. Tom VIII (68): Tematychnyy vypusk «Vyshcha osvita Ukrayiny v konteksti intehratsiyi do yevropeys'koho osvitn'oho prostoru». – 2016. – S. 345–353.
Yarkho T. O. Spadkoyemnist' riznovydiv matematychnoyi pidhotovky maybutnikh fakhivtsiv tekhnichnoho profilyu v protsesi yiyi fundamentalizatsiyi u VNZ / T. O. Yarkho // Naukovi zapysky. Seriya: problemy metodyky fizyko-matematychnoyi i tekhnolohichnoyi osvity. – 2016. – Vyp. 9. – S. 123–127.
Yarkho T. O. Sutnist' kompetentnisnoho pidkhodu u vyshchiy tekhnichniy osviti / T. O. Yarkho // Humanitarnyy visnyk DVNZ «Pereyaslav-Khmel'nyts'kyy derzhavnyy pedahohichnyy universytet imeni Hryhoriya Skovorody. – Dodatok 1 do Vyp. 36. Tom II (62): Tematychnyy vypusk «Vyshcha osvita Ukrayiny v konteksti intehratsiyi do yevropeys'koho osvitn'oho prostoru». – 2015. – S. 362–370.
Yarkho T. O. Fundamentalizatsiya profesiynoyi pidhotovky v tekhnichnomu universyteti yak osnova metodolohiyi kompetentnisnoho pidkhodu u suchasnyy inzhenerniy osviti / T. O. Yarkho // Suchasni informatsiyni tekhnolohiyi ta innovatsiyni metodyky navchannya u pidhotovtsi fakhivtsiv: metodolohiya, teoriya, dosvid, problemy: zb. nauk. pr. – 2013. – Vyp. 36. – S. 496–500.
Torrance E. The nature of creating as manifest in the testing / E. Torrance // The nature of creativity. – 1988. – P. 43–73.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2016 Tetyana Yarkho
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).