ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНА ПЕРЕВІРКА МЕТОДИКИ ФОРМУВАННЯ У МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ З ХАРЧОВИХ ТЕХНОЛОГІЙ АНГЛОМОВНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ В ПРОФЕСІЙНО ОРІЄНТОВАНОМУ МОНОЛОГІЧНОМУ МОВЛЕННІ

Автор(и)

  • ANNA BOYKO Національний університет харчових технологій, Україна

DOI:

https://doi.org/10.25128/2415-3605.20.1.20

Ключові слова:

методичний експеримент, англомовна компетентність в професійно орієнтованому монологічному мовленні, майбутні фахівці з харчових технологій, самостійна робота

Анотація

У статті наведено результати методичного експерименту, організованого з метою перевірки ефективності методики формування англомовної компетентності в професійно орієнтованому монологічному мовленні у майбутніх фахівців з харчових технологій у процесі самостійної роботи. Визначено гіпотезу, об’єкт, суб’єкт та завдання експерименту, експериментальний матеріал, варійовану та неварійовані величини, фази експерименту (організація, реалізація, констатація отриманих даних) та характер експерименту (основний, природний, відкритий, вертикально-горизонтальний). Відповідно до гіпотези експерименту, формування формування англомовної компетентності в професійно орієнтованому монологічному у майбутніх фахівців з харчових технологій буде ефективнішим за умов використання в якості засобу навчання спеціально відібраного автентичного відеоматеріалу, реалізації навчання на основі розробленої підсистеми професійно спрямованих вправ, вибору оптимальнішого варіанту організації навчання на підготовчому етапі. Проаналізовано результати передекспериментального і післяекспериментального зрізів шляхом визначення коефіцієнта навченості, визначеного В. П. Безпальком. Інтерпретовано результати експериментального навчання за допомогою кутового перетворення Фішера. Цифрові показники передекспериментального зрізу показали, що студенти в обох експериментальних групах мали приблизно однаковий низький рівень сформованості англомовної компетентності в професійно орієнтованому монологічному мовленні. Показники післяекспериментального зрізу демонструють зростання у студентів експериментальних груп рівня сформованості англомовної компетентності в професійно орієнтованому монологічному мовленні. Відповідно отриманих даних один з запропонованих варіантів методики виявився більш ефективним.

Біографія автора

ANNA BOYKO, Національний університет харчових технологій

викладач

Посилання

Bespalko V. P. Opyt razrabotki i ispolzovaniya kriteriev kachestva usvoeniya znanij / V. P. Bespalko // Sovetskaya pedagogika. [Experience in the development and use of criteria for the quality of knowledge acquisition] 1968. № 4. P. 52–69.

Boiko H. A. Kryterii otsiniuvannia anhlomovnoho profesiino oriientovanoho monolohichnoho movlennia maibutnikh fakhivtsiv z kharchovykh tekhnolohii / H. A. Boiko // “Imperatyvy rozvytku hromadianskoho suspilstva u zabezpechenni natsionalnoi konkurentospromozhnosti” materialy I Mizhnarodnoi naukovo-praktychnoi konferentsii, 13 – 14 hrudnia 2018 ).[ Criteria for evaluating English-speaking professionally oriented monologue speech of future food technology specialists]. Batumi: 2018. 808 p. (P.206-207).

Boiko H. A. «Perevernutyi klas» yak pidkhid do orhanizatsii samostiinoi roboty maibutnikh fakhivtsiv z kharchovykh tekhnolohii u protsesi formuvannia anhlomovnoi kompetentnosti v profesiino oriientovanomu monolohichnomu movlenni / H. A. Boiko // Ad orbem per linguas. Do svitu cherez movy: materialy Mizhnarodnoi naukovo-praktychnoi konferentsii, 20–22 bereznia 2019. ["Inverted class" as an approach to the organization of independent work of future specialists in food technology in the process of forming English-language competence in professionally oriented monologue speech]. K.: KNLU, 2019. P. 499-501.

Bykonia O. P. Teoretyko-metodychni zasady samostiinoi pozaaudytornoi roboty z anhliiskoi movy studentiv ekonomichnykh spetsialnostei: dys.… doktora ped. nauk: 13.00.02 / Bykonia Oksana Pavlivna. [Theoretical and methodological principles of independent extracurricular work in English for students of economic specialties]. K.: 2017. 531 p.

Bondar L. V. Metodyka navchannia frantsuzkoho profesiino spriamovanoho monolohichnoho movlennia studentiv tekhnichnykh spetsialnostei z urakhuvanniam yikh navchalnykh styliv: dys. ... kand. ped. nauk: 13.00.02 / Bondar Lesia Viktorivna [Methods of teaching French professionally oriented monologue speech to students of technical specialties, taking into account their learning styles]. K., 2011. 336 p.

Borysko N. F. Obuchenye ustnoi monolohycheskoi rechy s yspolzovanyem vydeofonohrammы v yntensyvnom kurse na nachalnom эtape yazыkovoho vuza (na materyale nemetskoho yazыka): dys. ... kandydata ped. nauk: 13.00.02 / Natalia Fedorovna Borysko. [Teaching oral monologue with the use of video phonograms in the intensive course at the initial stage of the language university (on the material of the German language)]. K., 1987. 226 p.

Gurvich P. B. Teoriya i praktika eksperimenta v metodike prepodavaniya inostrannyh yazykov / P. B. Gurvich. [Theory and practice of experiment in methods of teaching foreign languages]. Vladimir: Vladimir. gos. ped. in-t, 1980. 104 p.

Zadorozhna I. P. Teoretyko-metodychni zasady orhanizatsii samostiinoi roboty maibutnikh uchyteliv z ovolodinnia inshomovnoiu komunikatyvnoiu kompetentsiieiu: dys. … doktora ped. nauk: 13.00.02 / Zadorozhna Iryna Pavlivna. [Theoretical and methodological principles of organizing independent work of future teachers to master foreign language communicative competence]. K.: 2012. 456 p.

Kirzhner S. E. Navchannia maibutnikh yurystiv usnoho profesiino spriamovanoho anhliiskoho monolohichnoho movlennia z vykorystanniam avtentychnoi videofonohramy: dys. ... kand. ped. nauk: 13.00.02 / Kirzhner Svitlana Estlanivna. [Training of future lawyers of oral professionally oriented English monologue speech with the use of authentic videophonogram]. K., 2009. 171 p.

Metodika obucheniya inostrannym yazykam v srednej shkole: uchebnik /N. I. Gez, M. V. Lyahovickij, A. A. Mirolyubov i dr. [Methods of teaching foreign languages in high school]. M.: Vysshaya shkola, 1982. 373 p.

Nesyn Yu.M. Navchannia maibutnikh ofitseriv profesiino spriamovanoho monolohu- mirkuvannia na osnovi anhlomovnykh fakhovykh avtentychnykh audiotekstiv: dys. ... kand. ped. nauk: 13.00.02; [Training of future officers in a professionally oriented monologue - reasoning based on English professional authentic audiotexts]. K., 2013. 297 p.

Pashchuk V. S. Navchannia studentiv movnykh spetsialnostei usnoho anhliiskoho monolohichnoho movlennia z vykorystanniam avtentychnykh khudozhnikh filmiv: dys. ... kand. ped. nauk: 13.00.02. [Teaching students of language specialties of oral English monologue speech with the use of authentic feature films]. K., 2002. 247 p.

Sidorenko E. V. Metody matematicheskoj obrabotki v psihologi. [Methods of mathematical processing in psychologists]. SPb.: Rech, 2003. 350 p.

Sheiko V. M. Orhanizatsiia ta metodyka naukovo-doslidnytskoidiialnosti: pidruchnyk [Organization and methods of research activities]. [2-he vyd., pererob. i dop.]. K.: Znannia-Press, 2002. 295 p.

Bergmann, J., Sams, A. Flip Your Classroom: Reach Every Student in Every Class Every Day. Washington: International Society for Technology in Education, 2012.

Lage, M. J., Platt, G.J. and Treglia M. (2000). Inverting the classroom: A gateway to creating an inclusive learning environment // The Journal of Economic Education, № 31(1), рр. 30–43.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-04-09

Як цитувати

BOYKO, A. (2021). ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНА ПЕРЕВІРКА МЕТОДИКИ ФОРМУВАННЯ У МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ З ХАРЧОВИХ ТЕХНОЛОГІЙ АНГЛОМОВНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ В ПРОФЕСІЙНО ОРІЄНТОВАНОМУ МОНОЛОГІЧНОМУ МОВЛЕННІ. Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Серія: педагогіка, (1), 144–154. https://doi.org/10.25128/2415-3605.20.1.20