ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНА ПЕРЕВІРКА МЕТОДИКИ ФОРМУВАННЯ У МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ З ХАРЧОВИХ ТЕХНОЛОГІЙ АНГЛОМОВНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ В ПРОФЕСІЙНО ОРІЄНТОВАНОМУ МОНОЛОГІЧНОМУ МОВЛЕННІ
DOI:
https://doi.org/10.25128/2415-3605.20.1.20Ключові слова:
методичний експеримент, англомовна компетентність в професійно орієнтованому монологічному мовленні, майбутні фахівці з харчових технологій, самостійна роботаАнотація
У статті наведено результати методичного експерименту, організованого з метою перевірки ефективності методики формування англомовної компетентності в професійно орієнтованому монологічному мовленні у майбутніх фахівців з харчових технологій у процесі самостійної роботи. Визначено гіпотезу, об’єкт, суб’єкт та завдання експерименту, експериментальний матеріал, варійовану та неварійовані величини, фази експерименту (організація, реалізація, констатація отриманих даних) та характер експерименту (основний, природний, відкритий, вертикально-горизонтальний). Відповідно до гіпотези експерименту, формування формування англомовної компетентності в професійно орієнтованому монологічному у майбутніх фахівців з харчових технологій буде ефективнішим за умов використання в якості засобу навчання спеціально відібраного автентичного відеоматеріалу, реалізації навчання на основі розробленої підсистеми професійно спрямованих вправ, вибору оптимальнішого варіанту організації навчання на підготовчому етапі. Проаналізовано результати передекспериментального і післяекспериментального зрізів шляхом визначення коефіцієнта навченості, визначеного В. П. Безпальком. Інтерпретовано результати експериментального навчання за допомогою кутового перетворення Фішера. Цифрові показники передекспериментального зрізу показали, що студенти в обох експериментальних групах мали приблизно однаковий низький рівень сформованості англомовної компетентності в професійно орієнтованому монологічному мовленні. Показники післяекспериментального зрізу демонструють зростання у студентів експериментальних груп рівня сформованості англомовної компетентності в професійно орієнтованому монологічному мовленні. Відповідно отриманих даних один з запропонованих варіантів методики виявився більш ефективним.Посилання
Bespalko V. P. Opyt razrabotki i ispolzovaniya kriteriev kachestva usvoeniya znanij / V. P. Bespalko // Sovetskaya pedagogika. [Experience in the development and use of criteria for the quality of knowledge acquisition] 1968. № 4. P. 52–69.
Boiko H. A. Kryterii otsiniuvannia anhlomovnoho profesiino oriientovanoho monolohichnoho movlennia maibutnikh fakhivtsiv z kharchovykh tekhnolohii / H. A. Boiko // “Imperatyvy rozvytku hromadianskoho suspilstva u zabezpechenni natsionalnoi konkurentospromozhnosti” materialy I Mizhnarodnoi naukovo-praktychnoi konferentsii, 13 – 14 hrudnia 2018 ).[ Criteria for evaluating English-speaking professionally oriented monologue speech of future food technology specialists]. Batumi: 2018. 808 p. (P.206-207).
Boiko H. A. «Perevernutyi klas» yak pidkhid do orhanizatsii samostiinoi roboty maibutnikh fakhivtsiv z kharchovykh tekhnolohii u protsesi formuvannia anhlomovnoi kompetentnosti v profesiino oriientovanomu monolohichnomu movlenni / H. A. Boiko // Ad orbem per linguas. Do svitu cherez movy: materialy Mizhnarodnoi naukovo-praktychnoi konferentsii, 20–22 bereznia 2019. ["Inverted class" as an approach to the organization of independent work of future specialists in food technology in the process of forming English-language competence in professionally oriented monologue speech]. K.: KNLU, 2019. P. 499-501.
Bykonia O. P. Teoretyko-metodychni zasady samostiinoi pozaaudytornoi roboty z anhliiskoi movy studentiv ekonomichnykh spetsialnostei: dys.… doktora ped. nauk: 13.00.02 / Bykonia Oksana Pavlivna. [Theoretical and methodological principles of independent extracurricular work in English for students of economic specialties]. K.: 2017. 531 p.
Bondar L. V. Metodyka navchannia frantsuzkoho profesiino spriamovanoho monolohichnoho movlennia studentiv tekhnichnykh spetsialnostei z urakhuvanniam yikh navchalnykh styliv: dys. ... kand. ped. nauk: 13.00.02 / Bondar Lesia Viktorivna [Methods of teaching French professionally oriented monologue speech to students of technical specialties, taking into account their learning styles]. K., 2011. 336 p.
Borysko N. F. Obuchenye ustnoi monolohycheskoi rechy s yspolzovanyem vydeofonohrammы v yntensyvnom kurse na nachalnom эtape yazыkovoho vuza (na materyale nemetskoho yazыka): dys. ... kandydata ped. nauk: 13.00.02 / Natalia Fedorovna Borysko. [Teaching oral monologue with the use of video phonograms in the intensive course at the initial stage of the language university (on the material of the German language)]. K., 1987. 226 p.
Gurvich P. B. Teoriya i praktika eksperimenta v metodike prepodavaniya inostrannyh yazykov / P. B. Gurvich. [Theory and practice of experiment in methods of teaching foreign languages]. Vladimir: Vladimir. gos. ped. in-t, 1980. 104 p.
Zadorozhna I. P. Teoretyko-metodychni zasady orhanizatsii samostiinoi roboty maibutnikh uchyteliv z ovolodinnia inshomovnoiu komunikatyvnoiu kompetentsiieiu: dys. … doktora ped. nauk: 13.00.02 / Zadorozhna Iryna Pavlivna. [Theoretical and methodological principles of organizing independent work of future teachers to master foreign language communicative competence]. K.: 2012. 456 p.
Kirzhner S. E. Navchannia maibutnikh yurystiv usnoho profesiino spriamovanoho anhliiskoho monolohichnoho movlennia z vykorystanniam avtentychnoi videofonohramy: dys. ... kand. ped. nauk: 13.00.02 / Kirzhner Svitlana Estlanivna. [Training of future lawyers of oral professionally oriented English monologue speech with the use of authentic videophonogram]. K., 2009. 171 p.
Metodika obucheniya inostrannym yazykam v srednej shkole: uchebnik /N. I. Gez, M. V. Lyahovickij, A. A. Mirolyubov i dr. [Methods of teaching foreign languages in high school]. M.: Vysshaya shkola, 1982. 373 p.
Nesyn Yu.M. Navchannia maibutnikh ofitseriv profesiino spriamovanoho monolohu- mirkuvannia na osnovi anhlomovnykh fakhovykh avtentychnykh audiotekstiv: dys. ... kand. ped. nauk: 13.00.02; [Training of future officers in a professionally oriented monologue - reasoning based on English professional authentic audiotexts]. K., 2013. 297 p.
Pashchuk V. S. Navchannia studentiv movnykh spetsialnostei usnoho anhliiskoho monolohichnoho movlennia z vykorystanniam avtentychnykh khudozhnikh filmiv: dys. ... kand. ped. nauk: 13.00.02. [Teaching students of language specialties of oral English monologue speech with the use of authentic feature films]. K., 2002. 247 p.
Sidorenko E. V. Metody matematicheskoj obrabotki v psihologi. [Methods of mathematical processing in psychologists]. SPb.: Rech, 2003. 350 p.
Sheiko V. M. Orhanizatsiia ta metodyka naukovo-doslidnytskoidiialnosti: pidruchnyk [Organization and methods of research activities]. [2-he vyd., pererob. i dop.]. K.: Znannia-Press, 2002. 295 p.
Bergmann, J., Sams, A. Flip Your Classroom: Reach Every Student in Every Class Every Day. Washington: International Society for Technology in Education, 2012.
Lage, M. J., Platt, G.J. and Treglia M. (2000). Inverting the classroom: A gateway to creating an inclusive learning environment // The Journal of Economic Education, № 31(1), рр. 30–43.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 ANNA BOYKO
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).